СТРАТЕГІЧНІ КОМУНІКАЦІЇ ЯК ОСОБЛИВИЙ ВИД ВЗАЄМОДІЇ МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ З ІНШИМИ ДЕРЖАВНИМИ ОРГАНАМИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2021.64.48Ключові слова:
взаємодія, правові забезпечення, органи виконавчої влади, стратегічні комунікації, сектор безпеки і оборони, інформаційна взаємодіяАнотація
Метою статті є визначення місця стратегічних комунікацій у понятійному апараті адміністративного пра-
ва як особливого виду взаємодії між органами виконавчої влади та іншими державними органами.
У статті акцентовано увагу на тому, що кардинальне реформування сектору безпеки і оборони Україні
у відповідності до північноатлантичних стандартів обумовлює необхідність опанування та правової лега-
лізації нових для національної практики засобів і способів публічного адміністрування. До них, зокрема,
належать і стратегічні комунікації, які є особливим видом взаємодії між суб’єктами суспільних відносин.
У статті обґрунтовано, що стратегічні комунікації за своєю сутністю є видом інформаційної взаємодії,
суб’єкти якої прагнуть досягати своїх цілей за допомогою арсеналу спеціальних засобів, найбільш важ-
ливим з яких є стратегічний наратив. Не всі аспекти стратегічних комунікацій регулюються правовими
нормами. Складний комплекс засобів інформаційного впливу може спричинювати наслідки, що не мо-
жуть бути об’єктивно категоризовані (зокрема, емоційно-вольові наслідки). Разом з тим організаційні та
нормативно-правові аспекти стратегічних комунікацій однозначно охоплюються методологічним апаратом
правової науки.
У статті з’ясовано, що за змістом стратегічні комунікації є спеціальним видом інформаційної взаємодії
органів виконавчої влади та інших суб’єктів, що належать до сектору безпеки та оборони.
Доведено, що стратегічні комунікації як особливий вид взаємодії Міністерства оборони України з іншими
державними органами уявляють собою регламентовану нормами права і обумовлену правами та обов’язка-
ми вказаних суб’єктів інформаційну взаємодію, спрямовану на досягнення їх цілей. Правова регламентація
цілей стратегічних комунікацій здійснюється на рівні загальнодержавних стратегій, доктрин та концепцій,
прийнятих для забезпечення обороноздатності нашої держави. У частині організації стратегічних комуніка-
цій та правового статусу її суб’єктів вказані відносини належать до предмету правової науки. Психологічні,
соціологічні, політичні, економічні, військові аспекти стратегічних комунікацій належать до предмету ви-
вчення відповідних наук.
Визначено, що напрями подальших наукових досліджень мають враховувати необхідність більш повної
легалізації стратегічних комунікацій у законодавчих правових актах, які регулюють правовий статус суб’єк-
тів сектору безпеки та оборони.
Посилання
Гречанюк С. К. Теорія та практика взаємодії органів та установ Державної пенітенціарної служби України з державними та неурядовими інституціями: Дис. …докт.юрид.наук. Ірпінь, 2011. 520 с.
Пивовар Ю. І. Поняття та види принципів взаємодії міліції та органів державного фінансового контролю у сфері забезпечення фінансового контролю. Бюлетень Міністерства юстиції України. 2008. № 2. С. 130–137.
Маліков В.В. Взаємодія суб’єктів боротьби з тероризмом: поняття, види та форми. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. 2017. №6. Т.4. С.288-291.
Узунов В.Ф. Види взаємодії бізнесу з органами державної влади та управління. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2013. № 8. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Duur_2013_8_6.
Шопіна І.М. Стратегічні комунікації як правова категорія: поняття та розвиток. Наука і правоохорона. 2020. №2. С.133-135.
Аулін О. Стратегічні комунікації: генезис теоретико-методологічних підходів західних партнерів. Наукові перспективи. 2020. № 5 (5). С.116-121.
Воєнна доктрина України: затверджена Указом Президента України від 24 вересня 2015 року № 555/2015.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Uzhhorod National University Herald. Series: Law
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.