УДОСКОНАЛЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДГОТОВКИ ГРОМАДЯН ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2021.64.37Ключові слова:
адміністративно-правове забезпечення, військова служба, підготовка громадян до військової служби, правовий статус, повноваження, компетенціяАнотація
Метою статті є визначення напрямів удосконалення адміністративно-правового забезпечення підготовки
громадян до військової служби.
У статті обґрунтовано, що підготовка громадян до військової служби уявляє собою спеціальний вид ді-
яльності сил оборони та інших суб’єктів, спрямований на вироблення у цивільної особи комплексу мотива-
ційних, емоційно-вольових та когнітивних якостей, знань, вмінь та навичок, необхідних для успішного про-
ходження військової служби. Визначено, що суб’єкт підготовки громадян до військової служби є особливим.
Такий суб’єкт є не військовослужбовцем, а особою, яка з певним ступенем ймовірності може вступити на
військову службу. Це обумовлює принципово відмінний від традиційної ієрархічної системи підпорядкуван-
ня з додержанням принципу єдиноначальності порядок організації означеної підготовки. Враховуючи, що
суб’єктами підготовки є Міністерство оборони України, інші центральні органи виконавчої влади, місцеві
державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, органи Товариства сприяння обороні України, а
також залучені за їх згодою інші об’єднання громадян відповідно до їх статутів, комплекс прав і обов’язків
суб’єктів підготовки визначається правовими актами, які регламентують їх правовий статус.
Автором на підставі аналізу правових актів зроблено висновок про неконкретизованість компетенції
означених суб’єктів: щодо багатьох з них вказано, що вони «сприяють підготовці молоді до військової служ-
би», а у чому полягає таке сприяння, які цілі, завдання, принципи такої підготовки, як визначаються відпо-
відальні за неї особи, залишається невизначеним. Вказане сприяє формалізації діяльності деяких суб’єктів,
для яких діяльність із забезпечення обороноздатності держави не є основною. Це обумовлює необхідність
розмежування компетенції суб’єктів підготовки до військової служби, закріплення за кожним з них конкрет-
них напрямів роботи, підвищення прозорості означених видів діяльності, якщо це не пов’язано із додер-
жанням державної таємниці, створення об’єктивних критеріїв оцінювання такої діяльності та закріплення
відповідних положень в актах адміністративного законодавства.
Посилання
Макаренко О., Ходос О., Семиразуменко О. Особливості висвітлення Збройних Сил України в сучасному інформаційному просторі та їх психологічний вплив на мотивацію щодо строкової служби захисників вітчизни. Проблеми сучасної психології. 2012. № 18. С.467-480.
Про військовий обов’язок і військову службу: Закон України від 25 березня 1992 року № 2232-XII. Відомості Верховної Ради України. 1992. № 27. Ст.385.
Онопрієнко С. Г. Особливості співвідношення інформаційної та правової культури. Юридичний вісник. Повітряне і космічне право. 2017.№ 2.С. 82-85.
Шопіна І. М., Коропатнік І. М. Роль інформаційної культури в підвищенні ефективності функціонування 3бройних Cил України. Наука і правоохорона. 2017. № 2. С. 47-54.
Венедиктов В. С. Організаційно-правові засади професійної подготовки персоналу органів внутрішніх справ України : наук.-практ. посіб. / В. С. Венедиктов, М. І. Іншин, М. М. Клемпарський ; за заг. ред. проф. В. С. Венедиктова. Харків: Вид-во Нац. ун-ту внутр. справ, 2003. 212 с.
Адміністративне право України. Повний курс : підручник /За ред..В. В. Галунька, Н. О. Армаш, С. В. Пєткова. Херсон : ОЛДІ-ПЛЮС, 2018. 446 с.
Науково-практичний коментар Кодексу України про адміністративні правопорушення /За ред. С.В.Пєткова. Київ: Юріком Інтер, 2020. 792 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Uzhhorod National University Herald. Series: Law
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.