ЄВРОПЕЙСЬКІ ПІДХОДИ ДО ЗАХИСТУ «TRADE DRESS» ТА МОЖЛИВІСТЬ ЇХ ВПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • В.В. Гецко к.ю.н., доцент кафедри міжнародного права ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2307-3322.2021.64.19

Ключові слова:

інтелектуальна власність, «trade dress», торгівельна марка, патент, ЄС

Анотація

ження в Україні. Здійснено аналіз поняття «trade dress» та таких термінів як «зареєстрований диза-
йн» («registered design), «імідж бренду/зображення бренду» («brand image»), «концепція рекламної кам-
панії» («аd campaign concept»). Обґрунтовано, що найбільш ширшим за змістом є саме поняття «trade
dress».
Встановлено, що комерційне оформлення охоплює і унікальну форму товару, колір та декоративні еле-
менти, тобто у випадку доведення його оригінальності, можна захистити комерційне оформлення на основі
законодавства про торгівельні марки. Здійснено порівняння захисту на основі торгівельної марки та «trade
dress». Досліджено приклади захисту «trade dress» у харчовій промисловості, фармацевтичній сфері та сфері
автомобілебудування.
Проаналізовано відмінності «trade dress» та патенту на дизайн. Встановлено, що відмінність патенту на
дизайн та «trade dress» полягає у тому, що для отримання патенту дизайн повинен бути новим і ні в якому
разі не різновидом вже існуючого. Крім того, здійснено порівняльний аналіз понять «trade dress» та промис-
ловий зразок.
Виявлено, що у державах ЄС дедалі частіше звертаються до застосування категорії «trade dress» при ви-
рішенні спорів, навіть не дивлячись на те, що таке поняття не притаманне країнам континентальної системи
права, у тому числі в Австрії, Німеччині, Франція та ін.
Обґрунтовано, що поняття «trade dress» слід розуміти як комерційний образ товару (або послуги), що доз-
воляє відрізнити виробника товару (або надавача послуги) та включає різноманітні елементи (у тому числі
дизайн, форму, матеріали, кольори і т.п.), які вирізняють товари чи послуги. Аргументовано, що у процесі
рекодифікації ЦК України важливим є удосконалення також інститутів права інтелектуально власності, щоб
захист виробників товарів відповідав сучасним тенденціям та європейським підходам. Саме тому, необхідно
у проекті нового Цивільного кодексу України передбачити і поняття «trade dress».

Посилання

Леонід Тарасенко. Охорона прав інтелектуальної власності на фірмовий стиль («trade dress»). URL: http://tspartners.lviv.ua/articles/ohorona-prav-intelektualnoji-vlasnosti-na-firmovyj-styl-trade-dress/

Токарева В. О. Захист інтелектуальної власності в індустрії моди (порівняльний аспект). Молодий вчений. 2017. № 2 (42). С. 170-174.

Уткіна М. С., Савицька І. В. Право інтелектуальної власності на «trade dress»: особливості та загальна характеристика. Правові горизонти. 2019. С. 49-53.

Воєводін Б. В. Теорія розпізнавального комерційного оформлення (трейд дрес – trade dress) та її використання в рекламі. Часопис Київського університету права. 2013. № 2. С. 245-250.

Ivan Hoffman. The Protection Of “Trade Dress” URL: http://www.ivanhoffman. com/tradedress.html

When looks matter: Trade dress protectіon іn Canada. URL: https://www.smartbіggar.ca/іnsіghts/publіcatіon/when-looks-matter-trade-dress-protectіon-іn- canada

Robert J. Yarbrough, Protection of Trade Dress URL: http://yarbroughlaw.com/Publications/pubs%20patent2%20Recent%20Developments%20in%20Trade%20Dress.ht

Trade Dress Definition URL: http://www.law.cornell.edu/wex/trade_dress

H.R.3163 – Trade Dress Protection Act. URL: http://thomas.loc.gov/cgi-bin/query/z?c105:H.R.+3163

Зоріна Ю. І. Цивільно-правові відносини при здійсненні рекламної діяльності : дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Київський національний ун-т ім. Т. Г. Шевченка. К., 2007. 211 с.

Trade Dress. ‘Lectric Law Library’s Lexicon. URL: http://www.lectlaw.com/def2/t035.htm

Apple Inc. v. Samsung Electronics Co. Ltd. et al. URL: http://cand.uscourts.gov/lhk/ applevsamsung

Judgment of the Court (Grand Chamber) of 12 June 2018. Christian Louboutin and Christian Louboutin Sas v van Haren Schoenen BV. URL: https://curia.europa.eu/juris/liste.jsf?num=C-163/16

Свиридова Е. А. Реклама как объект интеллектуальной собственности. Образование и право. 2012. № 12 (40). URL: http://education.law books.ru/shop/12-40-12/12-40-12-23.PDF

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-14

Номер

Розділ

Розділ 3. Цивільне право і цивільний процес; сімейне право; міжнародне приватне право