Мікротранзакції як форма монетизації ігрового контенту

Автор(и)

  • В. В. Манзюк професор, кандидат юридичних наук, професор кафедри господарського права Ужгородського національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0003-2133-1573
  • І. І. Копча аспірант кафедри господарського права Ужгородського національного університету, Україна
  • В. В. Заборовський професор, доктор юридичних наук, професор кафедри цивільного права та процесу Ужгородського національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0002-5845-7535

DOI:

https://doi.org/10.24144/2307-3322.2025.88.2.9

Ключові слова:

монетизація, сутність та правова природа мікротранзакції, економіка Метавсесвіту, відеоігри, цифрові ігри, віртуальна валюта, лутбокс, скіни

Анотація

У цьому дослідженні аналізується така форма монетизації цифрового ігрового контенту як мікротранзакції. Досліджуються мотиви запуску процесу монетизації ігрового контенту, що пов’язані зі зростанням чисельності інформаційно-комунікаційних технологій і, у зв’язку з цим, збільшенням кількості нових розробників відеоігор, що з часом призводить до необхідності введення різного роду мікротранзакцій у цифровий ігровий контент, щоб покрити затрати на виробництво гри.

Здійснюється загальний огляд форм монетизації цифрового ігрового контенту, зокрема оплата самої гри, плата за доступ до гри, завантажуваний контент, краудфандинг, внутрішньоігрова реклама тощо. Мікротранзакції як відносно невеликі внутрішньоігрові покупки віртуальних предметів, персонажів або контенту є найбільш поширеними серед користувачів. Акцентується увага на основних видах мікротранзакцій, що дозволяє їх класифікувати на такі, що безпосередньо впливають на ігровий процес, та суто функціональні, від яких не залежить результат гри. Перші негативно сприймаються соціальною спільнотою користувачів – геймерів, в той час другі можуть задовольнити естетичні інтереси як професійних гравців, так і рядових користувачів.

Також зазначається, що мікротранзакції самі по собі призводять до виникнення економічних, соціальних, правових та етичних питань. У загальному огляді, проблема може полягати в тому, що у деякий іграх неможливо буде досягти прогресу без мікротранзакцій; може бути створена економічна несправедливість серед гравців, які купують прогрес у грі і тих, які витрачають сотні годин на досягнення такого ж прогресу; проблема авторизації транзакцій тощо.

Підводиться підсумок, що нова економіка даних неминуче призводить до трансформації відносин у сфері прав та інтересів людини у бік досягнення найбільш прийнятного балансу між інтересами розробників, користувачів та моральними інтересами суспільства. І хоча бізнес, будучи найважливішим видом економічної діяльності, дозволяє уникнути бідності та змінити стагнацію економіки, ігрову індустрію не можна пустити самопливом.

Посилання

Манзюк В.В., Вашкович В.В. Господарсько-правова характеристика геймдеву. Матеріали 78-ї підсумкової наукової конференції професорсько-викладацького складу юридичного факультету (м. Ужгород, 26-29 лютого 2024 р.). Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2024. С. 132–136.

Манзюк В.В., Заборовський В.В., Вашкович В.В. Мікротрназакції як бізнес-модель ігрової індустрії. Закарпатські правові читання. Сталий розвиток та інституційна спроможність в умовах війни: національний та міжнародно-правовий аспекти: Матеріали ХVI Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Ужгород, 26-27 квітня 2024 р.). Львів – Торунь: Liha-Pres, 2024. С. 482–485.

Бобкова А.Г., Семерак О.С., Манзюк В.В., Заборовський В.В. Вплив мікротранзакцій на геймбліфікацію цифрових ігор. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. 2024. Вип. 83. Ч. 1. С. 283–291. URL: https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.83.1.42.

Правова природа особистих немайнових прав особи та прав на віртуальні активи в умовах цифровізації: монографія / за редакцією проф., д.ю.н. Булеци С.Б., проф., д.ю.н. Менджул М.В. Ужгород: РІК-У, 2023. 272 с.

Особисті немайнові права особи та права на віртуальні активи в умовах цифровізації: порівняльний аналіз законодавства країн Європейського Союзу: монографія / за редакцією проф., д.ю.н. С.Б. Булеци, проф., д.ю.н. М.В. Менджул. Ужгород: РІК-У, 2024. 356 с.

Дорожная карта по цифровому сотрудничеству: осуществление рекомендацій Группы високого уровня по цифровому сотрудничеству: Доклад Генерального секретаря / 74-я сессия Генеральной Ассамблеи ООН. 29.05.2020. А/74/821. URL: https://www.un.org/en/content/digital-cooperation-roadmap/.

Sánchez-Adame L., Monroy G., Mendoza S., Decouchant D., Mateos-Papis A. Framework for Ethically Designed Microtransactions in the Metaverse. IEEE Access. 2023. Vol. 11, pp. 140687– 140700.

Mathiesen K. Human Rights for the Digital Age. Journal of Mass Media Ethics. 2014. Vol. 29(1), pp. 2–18.

Yang Q., Zhao Y., Huang H., Xiong Z., Kang J., Zheng Z. Fusing blockchain and AI with Metaverse: A survey. IEEE Open Journal of the Computer Society. 2022. Vol. 3, pp. 122–136.

Chen Y., Cheng H. The economics of the Metaverse: A comparison with the real economy. Metaverse. 2022. Vol. 3(1). DOI: https://doi.org/10.54517/met.v3i1.1802.

The Metaverse and Human Rights: Report of Norwegian Human Rights Institution. 2022. Oslo, Norway: Teknologirådet, 2023. 61 p.

Ofulue J., Benyoucef M. Data monetization: insights from a technology-enabled literature review and research agenda. Management Review Quarterly. 2022. Vol. 74(5), pp. 521–565.

Salter T. Technological and Business Fundamentals for Mobile App Development. Cham, Switzerland: Springer, 2022. 183 p.

Exploring Consumers’ Journey from Physical Ownership to Digital Assets: Special Issue / A. Boukis, N.-T. Siamagka, N. Michaelidou. Journal of Consumer Behaviour. 2023. URL: https://onlinelibrary.wiley.com/pb-assets/JCB%20SI-%20Boukis%20et%20al-1694595969407.pdf.

Fritze M., Marchand A., Eisingerich A., Benkenstein M. Access-based services as substitutes for material possessions: the role of psychological ownership. Journal of Service Research. 2020. Vol. 23(3), pp. 368–385.

De B. API Management: An Architect’s Guide to Developing and Managing APIs for Your Organization. Second Edition. Berkeley, USA: Apress, 2023. 426 p.

Shukla S., Bisht K., Tiwari K., Bashir S. Data Economy in the Digital Age. Singapore: Springer, 2023. 119 p.

Tomić N. Effects of micro transactions on video games industry. Megatrend revija. 2017. Vol. 14(3), pp. 239–257.

Tomić N. Economic Model of Microtransactions in video Games. Journal of Economic Science Research. 2018. Vol. 1(1), pp. 17–23.

Kovšca V., Lacković Vincek Z., Antun T. The impact of microtransactions on the development of computer game business models. Economy and Market Communication Review - Časopis za ekonomiju. Vol. 13(2), 2023, pp. 462–474.

Salmerón J. Loot Boxes, Gambling, and the Challenge of Regulating Random Chance Purchases in Videogames. EU Internet Law in the Digital Single Market / Eds.: T.-E. Synodinou, P. Jougleux, C. Markou, T. Prastitou-Merdi. Cham, Switzerland : Springer, 2021, pp. 561–579.

King D., Delfabbro P. Video Game Monetization (e.g., ‘Loot Boxes’): a Blueprint for Practical Social Responsibility Measures. International Journal of Mental Health and Addiction. 2019. Vol. 17(1), pp. 166–179.

Lee C., Chung J.-E. User Review Analysis of Microtransactions in Freemium Massively Multiplayer Online Role-Playing Games Using Structural Topic Modeling. Human Ecology Research. 2023. Vol. 61(3), pp. 475–492.

McCaffrey M. The macro problem of microtransactions: The self-regulatory challenges of video game loot boxes. Business Horizons. 2019. Vol. 62(4), pp. 483–495.

Neely E. Come for the Game, Stay for the Cash Grab: The Ethics of Loot Boxes, Microtransactions, and Freemium Games.Games and Culture. 2019. Vol. 16(2), pp. 228–247.

Caetano Fantini L., Laiane C., Fantini E., Felipe L., Garrocho M. A Regulamentação das Loot Boxes no Brasil: Considerações Éticas e Legais acerca das Microtransações e dos Jogos de Azar. SBC – Proceedings of SBGames 2019: 18th Brazilian Symposium on Computer Games and Digital Entertainment (Rio de Janeiro, Brazil, October 28th – 31th, 2019). Rio De Janeiro, Brazil: IEEE Computer Society Conference Publishing Services, 2019, pp. 1253–1262.

Dymek M. Video games: A subcultural industry. The video game industry: Formation, present state, future / Eds.: P. Zackairasson, T. Wilson. New York, USA: Routledge, 2012, pp. 34–56.

Stanev E. Business Models and Monetization of Video Games. Proceedings of the University of Ruse. 2020. Vol. 59 (5.1), pp. 60–67.

Phillips Tom (2013): “World of Tanks dev drops “pay-to-win” purchases and hopes the rest of the industry will follow suit”, Eurogamer, June 4th.

Copenhaver A., Griffin O. White-collar criminality within the video game industry. Games Culture. 2021. Vol. 16(7), pp. 783–797.

Xiao L. Blockchain in Online Games and What Can Be Learned from It. Frontiers in Business, Economics and Management. 2024. Vol. 12(3), pp. 35–38.

Raudsaar M., Vettik-Leemet P., Kaseorg M., Vahejõe K. The Role of University-Level Entrepreneurship Education in Creating New Enterprises. Entrepreneurship Education. A Lifelong Learning Approach / ed. S. Sawang. Cham, Switzerland: Springer, 2020, pp. 59–76.

Crespo E., Avila S., Gallego M. A Video Game for Entrepreneurship Learning in Ecuador: Development Study. JMIR Formative Research. 2023. Vol. 7(1). DOI: https://doi.org/10.2196/49263.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-20

Номер

Розділ

Розділ 4. Господарське право, господарсько-процесуальне право