Вплив студентської молоді на формування та розвиток освіти на кафедрі державного та адміністративного права у Львівському університеті в післявоєнний період
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.86.1.21Ключові слова:
юридичний факультет, адміністративно-правова наука, становище освіти, освітній процес, радянська ідеологія, студентська діяльність, історія університетуАнотація
У статті простежено вплив студентів на освітній процес кафедри державного та адміністративного права юридичного факультету Львівського університету в досить складний історичний період, а саме повоєнний період, коли території Західної України увійшли до складу Радянського Союзу та зазнали значного впливу марксистсько-ленінської ідеології. У зв’язку з цим, освітній процес зазнав значних змін, як в організаційних питаннях, так і в розвитку та формуванні юридичної науки.
Дослідження ґрунтується на основі архівних джерел, які зберігаються в Архіві Львівського національного університету імені Івана Франка, це зокрема протоколи засідань кафедри, план і звіт про роботу кафедри, плани і звіти про науково-дослідну роботу, навчально-виховну роботу факультету. Аналізуючи окремі чинники впливу на освітній процес, ми розкриваємо проблематику формування адміністративної науки та освіти загалом. Варто відзначити, що тема є актуальною, адже відсутні окремі дослідження стосовно цієї проблематики. Переважно трапляються дотичні матеріали або короткі згадки у працях викладачів юридичного та історичного факультетів Львівського університету.
Розглянуто студентські об’єднання та органи самоврядування, такі як, студентська рада, студентський науковий гурток, громадський деканат. За допомогою цих об’єднань, студенти брали участь у науково-дослідному житті університету, участь у засіданнях кафедри та факультету, мали прямий зв’язок з адміністрацією, викладачами тощо. Окремо розглянуто теми наукових досліджень студентів, які вони проводили на кафедрі та представляли на студентських конференціях як у Львівському університеті, так і поза його межами. Виробнича практика студентів, їхня військова підготовка, військово-патріотичне виховання, а також викладацький контроль та вплив на їхньою діяльністю.
Зроблено висновки, що студентська молодь мала лише формальний вплив на освітній процес, уся їхня діяльність була обмежена та контролювалася викладачами й деканатом, наукова діяльність була у штучно створених рамках ідеології. Це вплинуло на уповільнений розвиток освіти та науки у радянський період.
Посилання
Архів ЛНУ у Львівській обл. Ф. Р-119. Оп. 23. Спр. 1. 75 арк.
Архів ЛНУ у Львівській обл. Ф. Р-119. Оп. 23. Спр. 2. 40 арк.
Архів ЛНУ у Львівській обл. Ф. Р-119. Оп. 23. Спр. 30. 114 арк.
Архів ЛНУ у Львівській обл. Ф. Р-119. Оп. 23. Спр. 33. 41 арк.
Архів ЛНУ у Львівській обл. Ф. Р-119. Оп. 23. Спр. 15. 104 арк.
Кахнич В.С. Основи розвитку адміністративного права у Львівському університеті. Вроцлавсько-Львівський юридичний збірник. 2022. № 13. С. 53–63.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Н. Р. Шпак
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.