Щодо проблемних питань застосування окремих положень Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» № 2899-IV
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.85.2.53Ключові слова:
реклама тютюнових виробів, стимулювання продажу тютюнових виробів, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, місця реалізації тютюнових виробів, QR-коди на столах закладів ресторанного господарства з інформацією про наявні в продажу тютюнові вироби, кальяни, електронні сигаретиАнотація
У статті розглядається проблемні аспекти практичної реалізації статей 16, 16¹ Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» у контексті розмежування понять реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, а також реклами та стимулювання продажу пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння. На підставі аналізу чинного законодавства сформульовано відповіді на питання: по-перше, чи є стимулюванням продажу тютюнових виробів – розміщення у закладі ресторанного господарства на столах QR-коду, який містить посилання до мережі інтернет, в який вміщено меню закладу ресторанного господарства та інформацію про наявні в продажу тютюнові вироби, пристрій кальяну, послуги з приготування кальяну, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронні сигарети (стаття 16 Закону № 2899-VI); по-друге, чи є рекламою та стимулюванням продажу тютюнових виробів, розміщення тютюнових виробів та/або інформації про них на видимих елементах обладнання або на вітринах суб’єктів господарювання у підсвічених боксах або на елементах, які містять зображення, малюнки, фонові вставки, колір яких відрізняється від кольору торгівельного обладнання (стаття 16 Закону № 2899-VI); по-третє, чи є рекламою та стимулюванням продажу пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, розміщення пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та/або інформації про них (опис, ціни тощо) у місцях роздрібної торгівлі на зовнішніх елементах обладнання підсвічених рекламних конструкцій, фонових вставок, колір яких відрізняється від кольору торговельного обладнання, та в які вміщено пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та/або інформації про них (опис, ціни тощо) (стаття 16¹ Закону № 2899-VI); по-четверте, чи є рекламою та стимулюванням продажу пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, розміщення інформації про виробника пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, а також розміщення пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння поза межами місць реалізації цих виробів (стаття 16¹ Закону № 2899-VI).
Посилання
Акциз на тютюн: чи вдасться повторити рекордні надходження до бюджету. Економічна правда. 06.02.2024 URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2024/02/6/709593.
Ross H. Economic and public health impact of 2007–2010 tobacco tax increases in Ukraine. Tob Control. 2012. 21. № 4. P. 429–435.
Krasovsky K.S. “The lobbying strategy is to keep excise as low as possible” – tobacco industry excise taxation policy in Ukraine. Tob Induc Dis. 2010. P. 8–10.
World Customs Organization. Illicit Trade Report. 2012 / World Customs Organization. Brussels, Belgium., 2013. 138 p. URL: http://www.wcoomd.org/en/topics/enforcement-and-compliance/activities-and-programmes/~/media/WCO/Public/Global/PDF/Topics/Enforcement%20and%20Compliance/Activities%20and%20Programmes/Illicit%20Trade%20Report%202012/WCO%20REPORT%202013%20-%20BR.ashx.
Контроль над тютюном в Україні. Другий Національний звіт. К.: МОЗ України, ДУ «Український інститут стратегічних досліджень МОЗ України», 2014. 128 с.
Електронні сигарети, системи для нагрівання тютюну та кальяни: що варто знати? короткий огляд для медичних працівників. Київ: ТОВ «ГНОЗІС». 2019. 19 с.
Глобальне опитування молоді щодо вживання тютюну (Global Youth Tobacco Survey – GYTS). Київ, 2017. URL: https://is.gd/KNhtdC.
Розслідування: IQOS використовує інфлюенсерів Instagram для націлювання на молодь в Україні / Kyiv Post – 25.02.2020. URL: https://www.kyivpost.com/post/7746.
An Overview of Global Regulatory Practices in Controlling Waterpipe Tobacco Use. Prepared by the WHO FCTC Secretariat’s Knowledge Hub on Waterpipe Tobacco Smoking under the grant from the Convention Secretariat, WHO FCTC. July 2018. URL: https://is.gd/ltSdsJ.
Дубівка Д.В. Поняття «збут» в системі управління підприємством. Економіка та держава. 2013. № 2. С. 93–96.
Майборода О.О. Маркетингова політика комунікацій: навчально-методичний посібник. Київ: КНЕУ, 2017. 256 c.
Сенишин О.С., Кривешко О.В. Маркетинг. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с.
Консолідований Кодекс Міжнародної Торговельної Палати із практики реклами та маркетингових комунікацій. URL: http://reklamspilka.in.ua/ukr/250.
Григорчук Т.В. «Маркетинг. Частина друга». Київ: Університет «Україна», 2007. 284 с.
Парламент мусить заборонити сигаретні викладки. Українська правда. 13.05.2019. URL: https://blogs.pravda.com.ua/authors/lutsenko/5cd93764b9702.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Г. В. Чапала, Я. В. Ковач
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.