Захист дітей-інфлюенсерів: міжнародний досвід і шляхи регулювання в Україні
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.85.2.10Ключові слова:
захист дітей, трудова експлуатація неповнолітніх, трудові права дітей, регулювання онлайн-праціАнотація
У сучасному світі діти стають все більш впливовими, активно створюючи вміст у соціальних мережах. Ця тенденція швидко зростає, оскільки молоді впливові люди можуть досягти мільйонів і впливати на поведінку своєї аудиторії. Хоча це може призвести до значних фінансових вигод як для дітей, так і для їхніх сімей, це також викликає серйозні занепокоєння щодо їх правового захисту та загального здоров’я – як фізичного, так і психічного. Враховуючи широке використання соціальних медіа, необхідне ретельне вивчення цієї ситуації, оскільки особи, які впливають на дітей, часто опиняються в оточенні, яке може зашкодити їхньому благополуччю. Зважаючи на ці виклики, існує нагальна потреба у розробці та впровадженні ефективного законодавства, яке гарантує захист прав дітей, забезпечує належні умови праці та захищає їх від різних форм експлуатації.
У цій статті розглядається важливе питання регулювання впливу на дітей, яке стає все більш актуальним із розширенням впливу соціальних мереж. Молоді впливові особи в Інтернеті стикаються з численними ризиками, включаючи експлуатацію, маніпуляції з боку батьків або компаній, а також тиск надмірної роботи та психологічного напруження через складний графік.
У статті пропонується порівняльний аналіз законодавчих заходів, вжитих Францією та Сполученими Штатами, які почали вирішувати ці проблеми. Досліджуються ключові аспекти правового захисту дітей, залучених до створення комерційного контенту, такі як обмеження робочого часу, забезпечення доступу до освіти, надання психологічної підтримки та сприяння фінансовій прозорості. Дослідження має на меті підкреслити необхідність створення міжнародної бази для регулювання дитячої праці в цифровій сфері та запропонувати рекомендації щодо вдосконалення як національного, так і міжнародного законодавства. У статті пропонується створити спеціалізовані установи для контролю за дотриманням законодавства, що захищає права дітей на дозвілля, освіту та розвиток особистості.
Посилання
Abrams R. C. Family Influencing in the Best Interests of the Child. Chicago Journal of International Law. 2023. CJIL Online Vol. 2 No. 2. URL: https://cjil.uchicago.edu/sites/default/files/2023-06/2ChiJIntlLOnline97.pdf.
Safronova V. Child Influencers Make Big Money. Who Gets It? The NewYork Times. URL: https://www.nytimes.com/2023/10/10/style/children-influencers-money.html?auth=login-google1tap&login=google1tap (date of access: 04.10.2024).
Nila McGinnis, “They’re Just Playing”: Why Child Social Media Stars Need Enhanced Coogan Protections to Save them from their Parents, 87 MO. L. REV. 2022. URL: https://scholarship.law.missouri.edu/mlr/vol87/iss1/10
Edwards M. Children Are Making It Big (For Everyone Else): The Need For Child Labor Laws Protecting Child Influencers. SSRN Electronic Journal. 2023. URL: https://doi.org/10.2139/ssrn.4351827 (date of access: 04.10.2024).
Loi du 9 juin 2023 visant à encadrer l’influence commerciale et à lutter contre les dérives des influenceurs sur les réseaux sociaux. Vie publique. URL: https://www.vie-publique.fr/loi/288793-loi-influenceurs-proposition-de-loi-delaporte-vojetta (date of access: 04.10.2024).
Navlakha M. Child influencers in Illinois can now sue their parents. Mashable. URL: https://mashable.com/article/illinois-child-influencers-law-payment-compensation (date of access: 04.10.2024).
DiBenedetto C. A new Washington state bill takes the first step in legislating rights for child influencers. Mashable. URL: https://mashable.com/article/child-influencer-washington-state-bill (date of access: 04.10.2024).
Pour les Enfants : A New French Law Regulates Influencers Who Are Under the Age of 16 - MAW-LAW Web Site Pour les Enfants : A New French Law Regulates Influencers Who Are Under the Age of 16. MAW-LAW Web Site. URL: https://www.maw-law.com/uncategorized/pour-les-enfants-a-new-french-law-regulates-influencers-who-are-under-the-age-of-16/ (date of access: 04.10.2024).
Illera A. E., Monge Benito S., Olabarri Fernández E. La aparición de menores en contenidos comerciales y su efecto negativo en la audiencia:. Revista ICONO 14. Revista científica de Comunicación y Tecnologías emergentes. 2022. Vol. 20, no. 1. URL: https://doi.org/10.7195/ri14.v20i1.1752 (date of access: 24.07.2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 В. І. Гранкіна, А. С. Абдель Фатах
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.