Переваги та недоліки віртуального туризму

Автор(и)

  • В. В. Заборовський професор, доктор юридичних наук, професор кафедри цивільного права та процесу Ужгородського національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0002-5845-7535
  • В. В. Манзюк професор, кандидат юридичних наук, професор кафедри господарського права Ужгородського національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0003-2133-1573
  • І. І. Копча аспірант кафедри господарського права Ужгородського національного університету, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.85.2.2

Ключові слова:

туризм, віртуальний туризм, віртуальна реальність, туризм віртуальної реальності, віртуальні тури, туристична індустрія, туристичний досвід

Анотація

У даній статті досліджуються теоретичні та прикладні питання, що виникають у туристичній діяльності при застосуванні інноваційних технологій віртуальної реальності. Аргументується позиція, що віртуальний туризм є додатковим інструментом і не може замінити реальний туристичний досвід, але може створити нові враження, навіть ті, що за звичайних умов є неможливими. Тонкості межі, що існує між реальним та віртуальним туризмом залежить від психоемоційного ставлення та сприйняття туристом (користувачем) туристичного досвіду за допомогою технологій віртуальної реальності.

Метою дослідження є: аналіз позитивних та негативних якостей віртуального туризму на основі комплексного огляду експериментальних досліджень зарубіжних науковців у цій сфері; дослідження значення та впливу віртуального туризму на розвиток туристичної індустрії загалом як необхідного елемента стадії омолодження даного сектору економіки; виявлення подальшого місця віртуального туризму у сфері туристичної діяльності як додаткового інструменту надання туристичних послуг, або основного, яке залежатиме від ставлення туристів до даної технології.

У рамках нашого дослідження звертається увага на позитивні та негативні аспекти віртуального туризму. Серед позитивних виокремлюються такі як економія коштів та часу, можливість отримання туристичного досвіду для осіб з обмеженими фізичними можливостями, отримання туристичних послуг у будь-якому місці та в будь-який час, покращення екологічної ситуації у світі шляхом мінімізації впливу на довкілля та забезпечення стійкості навколишнього середовища. Серед негативних рис віртуального туризму можна виділити такі як відсутність особистого контакту та необхідної людської взаємодії, обмеженість огляду, яку надають віртуальні тури, що не дає користувачам вільно пересуватися чи досліджувати певні області інтересів, що призводить до вужчого огляду місцевості.

У будь-якому разі, розвиток віртуального туризму є корисно-необхідним не тільки як успішне маркетингове рішення, а й для омолодження туристичної сфери.

Посилання

Правова природа особистих немайнових прав особи та прав на віртуальні активи в умовах цифровізації: монографія / за редакцією проф., д.ю.н. Булеци С.Б., проф., д.ю.н. Менджул М.В. Ужгород: РІК-У, 2023. С. 76–149.

Булеца С.Б., Заборовский В.В., Менджул М.В., Пирога И.С., Тымчак В.В., Стойка А.В. Правовая защита и особенности применения технологий виртуальной реальности в медицине (Legal protection and features of the application of virtual reality technologies in medicine). Georgian Medical News. 2021. № 4 (313). Р. 180–186.

Заборовський В.В., Манзюк В.В., Копча І.І Відмінні риси та позитивні аспекти віртуального туризму. Scientific Achievements and Innovations as a Way to Success. XXІ International scientific and practical conference (Vilnius (Lithuania), May 1-3, 2024). Vilnius: International Science Unity. 2024. С. 106–108.

Заборовський В.В., Стойка А.В. Деякі юридичні аспекти застосування технологій віртуальної реальності в психотерапії. Закарпатські правові читання: матеріали ХІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Ужгород, 29-30 квітня 2020 року). Ужгород: РІК-У, 2020. С. 347–354.

Манзюк В.В., Заборовський В.В., Копча І.І. Технології віртуальної реальності у сфері туризму. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. 2024. Вип. 82. Ч. 1. С. 388–394. https://doi.org/10.24144/2307-3322.2023.82.1.62.

Zeng Y., Liu L., Xu R. The Effects of a Virtual Reality Tourism Experience on Tourist’s Cultural Dissemination Behavior. Tourism and Hospitality. 2022. Vol. 3(1). Pp. 314–329.

Voronkova L.P. Virtual Tourism: on the Way To the Digital Economy. International Multi-Conference on Industrial Engineering and Modern technologies. (October 2-4, 2018) / Institute of Physics Publishing. 2018. Vol. 463(4). DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/463/4/042096.

Yong L., Dan X. Research on the Application of Computer Virtual Reality Technology in Tourism Development of Scenic Spots. Highlights in Science. Engineering and Technology. 2023. Vol. 76. Pp. 755–761.

Li Y., Li C., Cui J., Gao Y. Application and Reflection of Virtual Reality in Digital Tourism Development. Applied Mathematics and Nonlinear Sciences. 2024. Vol. 9(1). DOI: https://doi.org/10.2478/amns-2024-0841.

Leotta A. Virtual Tourism in the Age of COVID-19: A Case Study of the Faroe Islands’ ‘Remote Tourism’ Campaign. Audiovisual tourism promotion: A critical overview / Eds: D. Bonelli, A. Leotta. Singapore : Palgrave Macmillan, 2021. Pp. 107–125.

Wu X., Lai I.K.W. The use of 360-degree virtual tours to promote mountain walking tourism: stimulus– organism–response model. Information Technology & Tourism. 2022. Vol. 24(1). Pp. 85–107.

Bilynets I., Trkman P., Knežević Cvelbar L. Virtual tourism experiences: adoption factors, participation and readiness to pay. Current Issues in Tourism. 2023. DOI: https://doi.org/10.1080/13683500.2023.2268809.

Yang C., Yan S., Wang J., Xue Y.-J. Flow Experiences and Virtual Tourism: The Role of Technological Acceptance and Technological Readiness. Sustainability. 2022. Vol. 14(9). DOI: https://doi.org/10.3390/su14095361.

Sulastri S., Nurmandi A., Nur Kasiwi A. A Scientometric Analysis of Virtual Tourism Technology Use in the Tourism Industry. Applied Informatics : ICAI 2023. Communications in Computer and Information Science (October 26-26, 2023) / Eds.: H. Florez, M. Leon. Switzerland : Springer, Cham, 2023. Vol. 1874. Pp. 171–185.

Karadzhov V., Kirilov S. Virtual Horizon – Unveiling the Ecological Impact of Virtual Tourism. Pirinski Knizhovni listi. 2023. Vol. 14. Pp. 38–49.

Giri B., Pokhrel L. Are We Ready for Virtual Tourism of Heritage Sites? An Application of Symmetric and Asymmetric Modeling Technique. FORE International Marketing Conference (New Delhi, India, December 15-16, 2023). New Delhi, 2024. URL: https://www.fsm.ac.in/conference/fimc2023.

Andziak A. Improving the Tourism Industry Through Virtual Reality. Global Journal of Business and Integral Security: International Conference on Business and Integral Security 2023 (November 24, 2023). URL: https://www.gbis.ch/index.php/gbis/article/view/286.

Yuan A., Hong J. Impacts of Virtual Reality on Tourism Experience and Behavioral Intentions: Moderating Role of Novelty Seeking. Journal of Hospitality & Tourism Research. 2023. Special Issue: Impacts of Future Technology on Hospitality and Tourism. DOI: https://doi.org/10.1177/1096348023117130.

Chen J., Lu J.L., Ochiai Y. Simulation object edge haptic feedback in virtual reality based on dielectric elastomer. International Conference on Human-Computer Interaction (June 26 – July 1, 2022) / Eds.: C. Stephanidis, M. Antona, S. Ntoa. Switzerland: Springer, Cham, 2022. Pp. 3–9.

Lu J., Xiao X., Xu Z., Wang C., Zhang M., Zhou Y. The potential of virtual tourism in the recovery of tourism industry during the COVID-19 pandemic. Current Issues in Tourism. 2022. Vol. 25(3). Pp. 441–457.

Guttentag D.A. Virtual Reality: Applications and Implications for Tourism. Tourism Management. 2010. Vol. 31(5). P. 637–351.

Pascali L. The Wind of Change: Maritime Technology, Trade, and Economic Development. The American Economic Review. 2017. Vol. 107(9). Pp. 2821–2854.

Fennell D.A. Technology and the sustainable tourist in the new age of disruption. Journal of Sustainable Tourism. 2021. Vol. 29(5). Pp. 767–773.

Manchanda M., Deb, M. Effects of multisensory virtual reality on virtual and physical tourism during the COVID-19 pandemic. Current Issues in Tourism. 2022. Vol. 25(11). Pp. 1748–1766.

Sobarna A. Virtual Reality Tourism: Linkage Tourist Intention, Satisfaction, and Quality: Moderating Role of Gender and Visiting Experience. Journal of Marketing Innovation. 2023. Vol. 3(1). Pp. 13–30.

Butler R. The Concept of a Tourist Area Cycle of Evolution: Implications for Management of Resources. Canadian Geographer. 1980. Vol. 24(1). Pp. 5–12.

Kwok A.O.J., Koh S.G.M. COVID-19 and extended reality (XR). Current Issues in Tourism. 2021. Vol. 24(14). Pp. 1935–1940.

Межевникова О.П., Ухина Т.В. Виртуальный туризм: за и против. Сервис в России и за рубежом. 2020. № 3(90). С. 6–14.

Hoyer W.D., Kroschke M., Schmitt B., Kraume K.., Shankar V. Transforming the customer experience through new technologies. Journal of Interactive Marketing. 2020. Vol. 51(1). Pp. 57–71.

Momani A., Alsakhnini M., Hanaysha J.R. Emerging Technologies and Their Impact on the Future of the Tourism and Hospitality Industry. International Journal of Information Systems in the Service Sector. 2022. Vol. 14(1). DOI: https://doi.org/10.4018/IJISSS.287579.

Otto J.E., Ritchie J.B. The service experience in tourism. Tourism Management. 1996. Vol. 17(3). Рр. 165–174.

Guttentag D. Virtual Reality and the End of Tourism? A Substitution Acceptance Model. Handbook of e-Tourism / Eds.: Z. Xiang, M. Fuchs, U. Gretzel, W. Höpken. Switzerland: Springer, Cham. 2022. Pp. 1901–1919.

Dybsand H.N.H. The next best thing to being there – participant perceptions of virtual guided tours offered during the COVID-19 pandemic. Current Issues in Tourism. 2022. Vol. 27(1). DOI: https://doi.org/10.1080/13683500.2022.2122417.

Lee W.-j., Kim Y.H. Does VR tourism enhance users’ experience? Sustainability. 2021. Vol. 13(2). DOI: https://doi.org/10.3390/su13020806.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-18

Номер

Розділ

Розділ 4. Господарське право, господарсько-процесуальне право