Система суб’єктів адміністративно-правового забезпечення використання засобів індивідуального бронезахисту цивільним населенням

Автор(и)

  • А. М. Стрельченко здобувач кафедри галузевого права та загальноправових дисциплін Інституту права та суспільних відносин Університету «Україна», Україна https://orcid.org/0009-0009-4535-3647

DOI:

https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.84.3.30

Ключові слова:

суб’єкт, суб’єкт забезпечення, адміністративно-правове забезпечення, класифікація суб’єктів, порядок формування, виборні органи (організації), органи, створені за порядком призначення, виборчо-призначувальний порядок, предметна компетенція, повноваження суб’єктів, органи загальної компетенції, органи (організації) зі особливими повноваженнями

Анотація

У статті автором здійснено характеристику суб’єктів адміністративно-правового забезпечення використання засобів індивідуального бронезахисту цивільним населенням. У межах дослідження визначено поняття суб’єктів адміністративно-правового забезпечення використання засобів індивідуального бронезахисту цивільним населенням доцільно розуміти як систему органів публічної адміністрації, які за допомогою правових інструментів (способів, засобів, методів та процедур), формують та забезпечують реалізацію державної політики у сфері використання засобів індивідуального бронезахисту цивільним населенням, котра спрямована на збереження життя та здоров’я людини у разі її загрози. Суб’єкти адміністративно-правового забезпечення використання засобів індивідуального бронезахисту цивільним населенням автором класифіковані за декількома критеріями, першим з-поміж яких є порядок формування: а) виборні органи (організації) – ті, які обрані Українським народом, жителями певних адміністративно-територіальних одиниць, радами громадських організацій (Верховна Рада України, Президент України, органи місцевого самоврядування, громадські організації); б) органи, створені за порядком призначення (Рада національної безпеки і оборони України, вищі органи виконавчої влади - Кабінет Міністрів України, Міністерство оборони України, Міністерство внутрішніх справ, інші центральні органи виконавчої влади, Збройні Сили України, інші військові формування, утворені у відповідності до чинного законодавства України); в) органи, які створюються за виборчо-призначувальним порядком (відповідні суб’єкти громадянського суспільства, зокрема, Громадська рада при Міністерстві оборони України, члени якої обираються представниками громадянського суспільства та затверджуються Міністром оборони України). Крім того, за предметною компетенцією та повноваженнями суб’єкти адміністративно-правового забезпечення використання засобів індивідуального бронезахисту цивільним населенням класифікуються за такими критеріями: а) органи загальної компетенції (Рада національної безпеки України, Президент України, Кабінет Міністрів України, органи місцевого самоврядування); б) органи (організації) зі особливими повноваженнями (Рада національної безпеки і оборони України, Міністерство оборони України, Міністерство внутрішніх справ, Міністерство охорони здоров’я України, Збройні Сили України, Національна гвардія України, інші військові формування, які сформовані у відповідності до чинного законодавства України, громадські об’єднання, правова мета яких обмежується діяльністю у сфері адміністративно-правового забезпечення використання засобів індивідуального бронезахисту цивільним населенням).

Посилання

Обзор: бронежилеты для украинской армии. URL: http://markets.eizvestia.com/full/857-obzor-bronezhilety-dlya-ukrainskoj-armii.

Новый платформенный жилет Aglite K3 Keramon IDF Plate Carrier. URL: http://www.gearshout.net/novyiy-platformennyiy-zhilet-agilite-k3-keramon-idf-plate-carrier/.

Словник української мови: в 11 т. / АН УРСР; Ін-т мовознавства; за ред. І.К. Білодіда. К.: Наук. думка, 1970–1980. Т. 9. 1978. 896 с.

Окунєв І.С. Правовий статус суб’єкта права: поняття та ознаки. Правова держава: щорічник наукових праць Інституту держави і права ім. В.М. Корецького НАН України. К., 2005. Вип. 16. С. 583–590.

Чанишева Г.І., Болотіна Н.Б. Окремі теоретичні проблеми сучасного трудового права України. Право України. 1999. № 9. С. 12–19.

Загальна теорія права: підруч. / за заг. ред. М.І. Козюбри. К.: ВАІТЕ, 2015. – 392 с.

Скакун О.Ф., Подберезский Н.К. Теория права и государства [Текст]: учеб. Х.: Харківський держ. педагогічний ун-т ім. Г.С. Сковороди, 1997. 500 с.

Андріїв В.В. Правовідносини із соціального страхування: суб’єктно-правове питання. Перші юридичні диспути з актуальних проблем приватного права, присвячені пам’яті Є.В. Васьковського: матер. Міжнар. наук.-практ. конф., Одеса, 15–16 квітня 2011 р. / відп. ред. І.С. Канзафарова; ред. кол. І.С. Канзафарова, В.В. Валах, О.О. Нігреєва; Одеський нац. ун-т ім. І.І. Мечникова. Одеса: Астропринт, 2011. С. 462–464.

Бринцева Л.В. Адміністративно-правовий спір: сутність, поняття, ознаки [Текст]: монографія. Х.: Вид-во ФІНН, 2010. 112 с.

Цвік М.В. Загальна теорія держави і права: підруч / М.В. Цвік, В.Д. Ткаченко, Л.Л. Рогачова, О.В. Петришин, С.М. Олейников, М.В. Цвік (ред.). Х.: Право, 2002. 432 с.

Запорожець М.П. Адміністративно-правове забезпечення діяльності місцевих загальних судів України: дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Харків, 2004. 18 с.

Надьон О.В. Адміністративно-правове забезпечення фінансової безпеки банків: поняття та необхідні ознаки. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2016. Випуск 39. Том 2. С. 17−21.

Ієрусалімова І.О. Механізм адміністративно-правового забезпечення прав і свобод людини та громадянина: дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Київ, 2006. 205 с.

Дручек О.М. Поняття адміністративно-правового забезпечення прав, свобод та інтересів дитини органами внутрішніх справ України. Форум права. 2013. № 2. С. 123–128. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe.

Надьон О.В. Адміністративно-правове забезпечення фінансової безпеки банків: поняття та необхідні ознаки. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія ПРАВО. 2016. Випуск 39. Том 2. С. 17−21.

Барсуков К.В. Адміністративно-правове забезпечення проходження служби працівниками органів внутрішніх справ у складі міжнародних миротворчих підрозділів: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. К., 2010. 20 с.

Марчук В.І. Адміністративно-правове забезпечення встановленого порядку управління в Україні органами внутрішніх справ: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Львів, 2011. 16 с.

Циверенко Г.П. Адміністративно-правове забезпечення народного волевиявлення в Україні: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Запоріжжя, 2011. 21 с.

Колесников Є.Є. Поняття та особливості адміністративно-правового забезпечення захисту прав споживачів. Форум права. 2011. № 2. С. 432–438.

Римарчук Г.С. Адміністративно-правове забезпечення права інтелектуальної власності: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Львів, 2013. 18 с.

Корж-Ікаєва Т.Г. Адміністративно-правове забезпечення прав і свобод неповнолітніх: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. К., 2008. 17 с.

Марчук В.І. Адміністративно-правове забезпечення встановленого порядку управління в Україні органами внутрішніх справ: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Львів, 2011. 16 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-04

Номер

Розділ

Розділ 7. Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право