До питання цифровізації банківських послуг
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.84.1.45Ключові слова:
цифровізація, банківські послуги, договір, сторони договору, об’єкт цивільних прав, інтернет-банкінг, договір про надання послугАнотація
У цій статті ми виявимо і проаналізуємо банковські послуги які надаються під час використання сучасних інформаційних технологій у дистанційному обслуговуванні клієнтів банку. Авторкою виділено особливості, проблеми та перспективи розвитку процесу цифровізації в Україні На сьогоднішній день десятки банків пропонують своїм клієнтам як юридичним, так і фізичним особам, а також фізичним особам підприємцям системи дистанційного обслуговування та Інтернет-банкінгу, що забезпечують повноцінний банківський сервіс через мережу Інтернет із будь-якої точки земної кулі. Інтернет-банкінг це сервіс, що дозволяє керувати своїм банківським рахунком через Інтернет, користуючись великим комфортом та швидкістю, це можливість здійснювати операції зі своїм рахунком, відкритим у своєму банку, не відвідуючи офісу банку та забути про черги до кас та розрахункових відділів інших організацій. З іншого боку, Інтернет-банкінг – це загальна назва технологій дистанційного обслуговування, а також доступ до рахунків та операцій (за ними), що надається у будь-який час та з будь-якого комп’ютера, що має доступ до Інтернету.
У статті визначено, що відсутній єдиний підхід до визначення роздрібних банківських послуг, а також загальноприйняте трактування поняття «банківська послуга». Запропоновано визначення банківської послуги, а саме банківська послуга – це результат комплексу банківських операцій, спрямованих на задоволення потреб клієнта, що несуть певну вигоду для споживача, пов’язаних із переміщенням фінансових активів або надання фінансової інформації. Відповідно, надання банківських послуг – це основна діяльність будь-якого банку. Для отримання прибутку банківська установа повинна створити свою послугу, необхідну клієнту, визначити її ціну, вийти з нею на ринок і реалізувати її, а крім цього забезпечити належне правове регулювання.
В результаті дослідження було зроблено висновки про те, що спектр банківських послуг, що надаються фізичним особам, постійно розширюється це дозволить банкам у перспективі створити різні види пакетів послуг.
Посилання
Кльоба Л.Г. Цифровізація – інноваційний напрям розвитку банків. Ефективна економіка. 2018. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6741 (дата звернення: 15.07.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2018.12.84.
Інтернет-банкінг: визначення, переваги та недоліки. URL: https://www.zen.com/uk/blog/personal-finance-uk/internet-banking-definition-advantages-and-disadvantages/ (дата звернення: 15.07.2024).
Панова Л.В. До питання публічності та обмеження свободи договору банківського рахунку. – Вчені записки, 2019. URL: juris.vernadskyjournals.in.ua.
Безклубий І.А. Банківські правочини : монографія. Київ : Видавничий Дім «Ін Юре». 2007. 456 с
Кириленко С.А. Зміна парадигми продажу банківських послуг в умовах розвитку цифрових каналів дистрибуції [Текст]. Світ фінансів. 2016. Вип. 4. С. 140–147.
Корнівська В.О. Цифровий банкінг: ризики фінансової дигіталізації. Проблеми економіки. 2017. № 3. С. 254–261.
Національний банк України. URL: https://bank.gov.ua/ua/faq?page=1&perPage=5&search=#sep (дата звернення: 15.07.2024).
Що відноситься до банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів, користуючись якими можна уникнути використання РРО (ПРРО) при наданні послуг? URL: https://lv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/533982.html (дата звернення: 15.07.2024).
Цивільний кодекс України. Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, №№ 40–44, ст. 356.
Цифровізація банківської системи: виклики та переваги. URL: https://denzadnem.com.ua/aktualno/150685 (дата звернення: 15.07.2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ю. В. Кривенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.