Організаційні чинники зростання науково-дослідницького потенціалу Канади у сфері штучного інтелекту
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.83.2.24Ключові слова:
штучний інтелект, штучний інтелект в Канаді, Панканадська стратегія штучного інтелекту, Канадський інститут передових досліджень, Проект закону Канади про штучний інтелект та дані, науково-дослідницький потенціал, дослідження технологій штучного інтелекту, екосистема штучного інтелекту, дослідницька мережаАнотація
В основі проведеного авторами дослідження лежить аналіз Панканадської стратегії штучного інтелекту, а також заходів для її реалізації, спрямованих на зростання науково-дослідницького потенціалу Канади у сфері штучного інтелекту. Досвід Канади обраний для вивчення, адже вона є першою державою у світі, яка прийняла стратегію такого роду, а також підтвердила статус новаторки розробкою проекту Закону про штучний інтелект та дані з абревіатурою AIDA. Автори визначили та розглянули головні організаційні чинники, завдяки яким Канада стала однією з провідних держав світу в галузі штучного інтелекту, що підтверджено актуальними даними міжнародних рейтингів. У статті представлені складові Панканадської стратегії штучного інтелекту, які включають головні завдання та напрями активності, насамперед практичне впровадження нових технологій в процесі комерціалізації під час другого етапу реалізації. Виявлені пріоритети канадської державної політики Канади у вигляді досліджень штучного інтелекту, підготовки кваліфікованих кадрів та формування відповідної інфраструктури. Узагальнені деякі важливі досягнуті результати, а також визначені актуальні тенденції в галузі штучного інтелекту. Серед чинників розвитку науково-дослідницького потенціалу особлива увага приділена започаткуванню та діяльності національних інститутів, в тому числі ініціативі з формування нового інституту безпеки штучного інтелекту під впливом Саміту в Блечлі-парку. Автори виокремлюють учасників екосистеми штучного інтелекту, які найбільшою мірою впливають на реалізацію Стратегії. Висновки статті сприяють поглибленню розуміння ролі організаційно-управлінських процесів для того, щоб досягти прогресу в галузі штучного інтелекту, який за умови пом’якшення ризиків позитивно впливає на розвиток суспільства. Результати дослідження можуть бути використані для вивчення можливостей удосконалення державної політики України в сфері створення та використання технологій штучного інтелекту з розумінням того, що українці традиційно відзначались високим інтелектуальним потенціалом.
Посилання
Вінникова Н. Державні стратегії розвитку та впровадження штучного інтелекту. Регіональні студії. 2022. № 28. С. 51–57. DOI: https://doi.org/10.32782/2663- 6170/2022.28.9.
Баранов О. Правові аспекти національних стратегій розвитку штучного інтелекту. Юридична Україна. 2019. № 7. С. 21–38.
Андрощук Г. Політика і стратегії розвитку штучного інтелекту в країнах світу: quo vadis? (частина 1). Наука, технології, інновації. 2023. № 1. С. 15–29.
Карпенко Ю. Зарубіжний досвід визначення концептуальних та інституціональних засад розвитку штучного інтелекту в публічному управлінні. Теоретичні та прикладні питання державотворення. 2019. Вип. 24. С. 34–42. DOI: https://doi.org/10.35432/tisb.v0i24.183335.
Стороженко Л. Штучний інтелекту системі публічного управління: світовий досвід, вітчизняні аспекти втілення. Наукові перспективи. Серія “Державне управління”. 2023. № 12(42). С. 300–313. DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2023-12(42)-300-313.
Хорватова О. Деякі питання міжнародно-правового регулювання використання технологій штучного інтелекту в сфері страхування життя. Часопис Київського університету права. 2023. Вип. 2 (Червень). С. 230–333. DOI: https://doi.org/10.36695/2219-5521.2.2023.49.
Pan-Canadian Artificial Intelligence Strategy. URL: https://ised-isde.canada.ca/site/ai-strategy/en (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Government of Canada launches second phase of the Pan-Canadian Artificial Intelligence Strategy. URL: https://www.canada.ca/en/innovation-science-economic-development/news/2022/06/government-of-canada-launches-second-phase-of-the-pan-canadian-artificial-intelligence-strategy.html (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Our Story. CIFAR. URL: https://cifar.ca/our-story/ (дата звернення: 05.06.2024 р.).
CIFAR Strategy: Bold Exploration to Transform Futures. URL: https://cifar.ca/strategy/ (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Artificial Intelligence (AI) in Canada. URL: https://www.thecanadianencyclopedia.ca/en/article/artificial-intelligence (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Alberta Machine Intelligence Institute’s Expertise. URL: https://www.amii.ca/research/expertise/ (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Mila’s Strategic Priorities. URL: https://mila.quebec/en/strategic-priorities (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Vector attracts the world’s most accomplished and innovative AI and machine learning researchers. URL: https://vectorinstitute.ai/research/ (дата звернення: 05.06.2024 р.).
AICan The Impact of the Pan-Canadian AI Strategy. URL: https://cifar.ca/wp-content/uploads/2023/11/aican-impact-2023-eng.pdf (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Sandusky K. CIFAR announces plans for second phase of the Pan-Canadian Artificial Intelligence Strategy. URL: https://cifar.ca/cifarnews/2022/06/22/cifar-announces-plans-for-second-phase-of-the-pan-canadian-artificial-intelligence-strategy/ (дата звернення: 05.06.2024 р.).
The Artificial Intelligence and Data Act (AIDA) – Companion document. URL: https://ised-isde.canada.ca/site/innovation-better-canada/en/artificial-intelligence-and-data-act-aida-companion-document (дата звернення: 05.06.2024 р.).
DGC, ACTRA discuss ‘existential’ threat of AI in Bill C-27 study. URL: https://playbackonline.ca/2024/02/13/dgc-actra-discuss-existential-threat-of-ai-in-bill-c-27- study/#ixzz8cTXSVouKhttps://playbackonline.ca/2024/02/13/dgc-actra-discuss-existential-threat-of-ai-in-bill-c-27-study/ (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Banerjee S. Trudeau announces $2.4 billion for AI-related investments. URL: https://www.cbc.ca/news/politics/federal-government-ai-investment-1.7166234 (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Impact and opportunities: Canada’s AI ecosystem 2023 Report produced by Deloitte on behalf of CIFAR, Amii, Mila and the Vector Institute. URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/ca/Documents/press-releases/ca-national-ai-report-2023-aoda-en.pdf (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Global Innovation Clusters. URL: https://ised-isde.canada.ca/site/global-innovation-clusters/en (дата звернення: 05.06.2024 р.).
AI Allies: UK and Canada Sign New AI Safety Partnership. URL: https://nationalsecuritynews.com/2024/05/ai-allies-uk-and-canada-sign-new-ai-safety-partnership/ (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Digital Nations Shared Approach to the Responsible Use of Artificial Intelligence in Government (2023). URL: https://www.leadingdigitalgovs.org/canada (дата звернення: 05.06.2024 р.).
Гачкевич А. Хіросімський процес зі штучного інтелекту. Аналітично-порівняльне правознавство. Юридична Україна. 2019. № 7. С. 574–583. DOI: https://doi.org/10.24144/2788-6018.2024.03.98.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 А. Гачкевич, А. Файник, В. Федюра
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.