Вплив мікротранзакцій на геймбліфікацію цифрових ігор
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.83.1.42Ключові слова:
мікротранзакції, азартифікація, азартні ігри, геймінг, лутбокси, відеоігри, ігровий контентАнотація
У даній статті розкривається вплив мікротранзакцій як форми монетизації ігрового контенту та подальшу азартифікацію цифрових ігор та відеоігор. Розглядається взаємозв’язок між азартними іграми та монетизованими відеоіграми, а також досліджується сутність геймбліфікації відеоігор як форми медіа-конвергенції і практики поширення азартних ігор у суспільстві. Основним предметом дослідження виступає питання того, чи призводить користування монетозованим ігровим контентом до лудоманії, оскільки на відміну від азартних ігор, в які за законодавством більшості країн дозволено мати доступ з досягненням повноліття, монетизований ігровий контент не має вікових обмежень, і таким чином може впливати на ще не сформовану дитячу (підліткову) психіку. Незважаючи на те, що мікротрназакції в ігровій індустрії можуть забезпечити додаткові потоки на підтримку розробки відеоігор, дослідження показують і наявність так званих «хижацьких» схем монетизації.
В статті приводяться експериментальні дослідження гри у симульовані азартні ігри (такі як соціальні ігри казино, купівлі лутбоксів тощо) підлітками і їх переходу до азартних ігор після досягнення повноліття.
Акцентується увага на різних підходах до геймбліфікації цифрових та відеоігор. Від позицій того, що мікротранзації у відеоіграх не впливають на когнітивну поведінку у подальшому і не призводять до схильності азартних ігор, до того, що мікротранзакції негативно впливають на культуру відеоігор, оскільки не тільки призводять до залежності, але й створюють дисбаланс у спільності геймерів. Останнє пояснюється тим, що часто, щоб досягти чого-небудь у цифровій грі потрібно потратити навіть декілька десятків годин, мікротранзакції дозволяють скоротити цей час до мінімуму за певну суму коштів. У будь-якому разі дане питання є непростим не тільки з соціальної та психологічної точки зору, а й з юридичної та економічної, а тому потребує додаткових досліджень.
Посилання
Манзюк В.В., Вашкович В.В. Господарсько-правова характеристика геймдеву. Матеріали 78-ї підсумкової наукової конференції професорсько-викладацького складу юридичного факультету (м. Ужгород, 26–29 лютого 2024 р.). Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2024. С. 132-136.
Манзюк В.В., Заборовський В.В., Вашкович В.В. Мікротрназакції як бізнес-модель ігрової індустрії. Закарпатські правові читання. Сталий розвиток та інституційна спроможність в умовах війни: національний та міжнародно-правовий аспекти : Матеріали ХVI Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Ужгород, 26-27 квітня 2024 р.) Львів–Торунь : Liha-Pres, 2024. С. 482–485.
Булеца С.Б., Заборовский В.В., Менджул М.В., Пирога И.С., Тымчак В.В., Стойка А.В. Правовая защита и особенности применения технологий виртуальной реальности в медицине (Legal protection and features of the application of virtual reality technologies in medicine). Georgian Medical News. 2021. № 4 (313). Р. 180–186.
Заборовський В.В. Використання ІТ технологій в процесі підвищення кваліфікації адвоката. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. 2023. Вип. 75. Ч. 3. С. 101–106. https://doi.org/10.24144/2307-3322.2022.75.3.17.
Манзюк В.В., Заборовський В.В., Копча І.І. Технології віртуальної реальності у сфері туризму. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. 2024. Вип. 82. Ч. 1. С. 388–394. https://doi.org/10.24144/2307-3322.2023.82.1.62
Бисага Ю.М., Заборовський В.В., Манзюк В.В. Інформація та інформаційні технології як невід’ємна частина професійної діяльності адвоката. Вісник кримінального судочинства. 2019. № 5. С. 104–114. https://doi.org/10.17721/2413-5372.2019.4/104-114.
Заборовський В.В., Стойка А.В. Деякі юридичні аспекти застосування технологій віртуальної реальності в психотерапії. Закарпатські правові читання: матеріали ХІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Ужгород, 29-30 квітня 2020 року). Ужгород: РІК-У, 2020.С. 347–354.
Bank D. Problematic monetization in mobile games in the context of the human right to economic self-determination. Computers in Human Behavior. 2023. Vol. 149. Art. 107958.
Hardenstein T. “Skins” in the game: Counter-strike, esports, and the shady world of online gambling. UNLV Gaming Law Journal. 2017. Vol. 7(2). Art. 5.
Deterding C., Karlsen F., Macey J. Mortensen T., Wardle H., Zendle D. The Convergence of Gaming and Gambling Research : What Can We Learn from Each Other? DIGRA 2020 : Play Everywhere : Proceedings of the 2020 DiGRA International Conference (Tampere, Finland, 02-06 June 2020). Tampere, Finland : Digital Games Research Association, 2020. URL: https://eprints.whiterose.ac.uk/156462/.
Russell A., Hing N., Newall P., Greer N., Dittman C., Thorne H., Rockloff M. Order of first-play in simulated versus monetary gambling. Journal of Behavioral Addictions. 2023. Vol. 12(4). Pp. 992–1005.
Macey J., Hamari J., Adam M. A conceptual framework for understanding and identifying gamblified experiences, Computers in Human Behavior. 2024. Vol. 152. Art. 108087.
King A., Wong-Padoongpatt G., Barrita A., Phung D., Tong T. Risk factors of problem gaming and gambling in US emerging adult non-students: the role of loot boxes, microtransactions, and risk-taking. Issues in Mental Health Nursing. 2020. Vol. 41(12). P. 10631501075.
Brock T., Johnson M. The gamblification of digital games. Journal of Consumer Culture. 2021. Vol. 21(1). Pp. 3–13.
Zanescu A., Lajeunesse M., French M. Gaming DOTA players: iterative platform design and capture. DIGRA 2019 : Game, Play and the Emerging Ludo-Mix : Proceedings of the 2019 DiGRA International Conference (Kyoto, Japan, 02-10 Aughust 2019). Kyoto, Japan: Digital Games Research Association, 2019. URL: https://dl.digra.org/index.php/dl/article/view/1859.
McMullan J., Miller D. All in! The commercial advertising of offshore gambling on television. Journal of Gambling Issues. 2008. Vol. 1(22). Pp. 230–251.
Macey J., Hamari J. Gamblification: A definition. New Media & Society. 2022. Vol. 26(4). Pp. 2046–2065.
Gatto J. Gamblification: An Overview of Legal Issues with Gambling. Game Counsel. April 17, 2016. URL: https://www.mygamecounsel.com/2016/04/articles/gambling/gamblification-overview-legal-issues-gambling/.
Social gambling: Click here to play / Morgan Stanley Report. New York, USA : Morgan Stanley Research, 2012.
Macey J., Hamari J. GamCog: A Measurement Instrument for Miscognitions Related to Gamblification, Gambling, and Video Gaming. Psychology of Addictive Behaviors. 2019. Vol. 34(1). Pp. 242–256.
Brosowski T., Turowski T., Hayer T. Simulated gambling consumption mediation model (SGCMM): Disentangling convergence with parallel mediation models. International Gambling Studies. 2020. Vol. 20(3). Pp. 466–486.
Spicer S., Fullwood C., Close J., Nicklin L., Lloyd J., Lloyd H. Loot boxes and problem gambling: Investigating the “gateway hypothesis. Addictive Behaviors. 2022. Vol. 131. Art. 107327.
Sakata K., Jenkinson R. What is the link between video gaming and gambling? Melbourne : Australian Institute of Family Studies. 2022. Growing up in Australia snapshot series, issue 7. URL: https://growingupinaustralia.gov.au/research-findings/snapshots/what-link-between-video-gaming-and-gambling.
Hayer T., Kalke J., Meyer G., Brosowski T. Do simulated gambling activities predict gambling with real money during adolescence? Empirical findings from a longitudinal study. Journal of Gambling Studies. 2018. Vol. 34(3). Pp. 929–947.
Dussault F., Brunelle N., Kairouz S., Rousseau M., Leclerc D., Tremblay J., Cousineau M., Dufour M. Transition from playing with simulated gambling games to gambling with real money: A longitudinal study in adolescence. International Gambling Studies. 2017. Vol. 17(3). Pp. 386–400.
D’Amico N., Drummond A., de Salas K., Lewis I., Waugh C., Bannister B., Sauer J. No effect of short term exposure to gambling like reward systems on post game risk taking. Scientific Reports. 2022. Vol. 12(1). Art. 16751.
Delfabbro P., King D. Gaming-gambling convergence: evaluating evidence for the ‘gateway’ hypothesis. International Gambling Studies. 2020. Vol. 20. Pp. 380–392.
Petrovskaya E., Deterding S., Zendle D. Prevalence and salience of problematic microtransactions in top-grossing mobile and PC games: A content analysis of user reviews. CHI ‘22: Proceedings of the 2022 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (New Orleans, LA, April 30 – May 6 2022). New Orleans, USA : Association for Computing Machinery, 2022. Art. 560. DOI: https://doi.org/10.1145/3491102.3502056.
Debnath B. Predatory Monetization Schemes in Free-To-Play Mobile Game. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology. 2024. Vol. 12(4). p. 128-135.
男童买手游角色“皮肤” 花掉妈妈几个月工资.中国报. 2019年10月29日 URL: https://www.chinapress.com.my/20191029/男童买手游角色皮肤-花掉妈妈几个月工资/.
Lo T. Boy, 11, blows his father’s life savings after getting addicted to a video game on his mobile phone. MailOnline. June 14, 2017. URL: https://www.dailymail.co.uk/news/article-4603560/Boy-blows-father-s-life-savings-mobile-games.html.
国家新闻出版署关于进一步严格管理切实防止未成年人沉迷网络游戏的通知 / 国家新闻出版署. 国新出发〔2021〕14号. 2021年08月30日. URL: https://www.gov.cn/zhengce/zhengceku/2021-09/01/content_5634661.htm.
中央网信办启动“清朗·暑期未成年人网络环境整治”专项行动 / 国家互联网信息办公室 ;中央网络安全和信息化委员会办公室. 中国网信网. 新闻出版署网站. 2021年07月21日. URL: https://www.cac.gov.cn/2021-07/21/c_1628455293580107.htm.
Johnson M., Brock T. The ‘gambling turn’ in digital game monetization. Journal of Gaming & Virtual Worlds. 2020. Vol. 12(2). Pp. 145–163.
Copenhaver A., Griffin O. White-collar criminality within the video game industry. Games Culture. 2021. Vol. 16(7). Pp. 783–797.
Tomić N. Economic Model of Microtransactions in video Games. Journal of Economic Science Research. 2018. Vol. 1(1). Pp. 17–23.
Grundy D. The presence of stigma among users of the MMORPG RMT: A hypothetical case approach. Games and Culture. 2008. Vol. 3(2). Pp. 225–247.
Neely E. Come for the Game, Stay for the Cash Grab: The Ethics of Loot Boxes, Microtransactions, and Freemium Games. Games and Culture. 2019. Vol. 16(2). Pp. 228–247.
King D., Delfabbro P. Predatory monetization features in video games (e.g., ‘loot boxes’) and Internet gaming disorder. Addiction. 2018. Vol. 113(11). Pp. 1967–1969.
Berk M., Marantika T., Oldenhof D., Stalenhoef M., Hekman E., Nordeman L., Van der Hof S., Louis L., Smits A., Van Turnhout K. Overcoming Privacy-Related Challenges for Game Developers. HCI for Cybersecurity, Privacy and Trust: Lecture Notes in Computer Science / A. Moallem. Cham, Switzerland : Springer, 2023. Vol. 14045. Pp. 18–28.
Debnath B. Predatory Monetization Schemes in Free-To-Play Mobile Game. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology. 2024. Vol. 12(4). P. 128–135.
Leung D. Microtransactions in Sandbox Games: How Habbo Monetises Emergent Gameplay. SSRN Electronic Journal. 2023. DOI: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4571951.
ICD-11: International Classification of Diseases (Eleventh R) / World Health Organization. 2019. URL: https://icd.who.int/ru.
Blurring Lines Between Gambling and Video Gaming / Evergreen Council on Problem Gambling. 2021. URL: https://www.evergreencpg.org/wp-content/uploads/2021/03/Gaming-Disorder-Fact-Sheet.pdf.
МКБ-11.6C50: Расстройство вследствие пристрастия к азартным играм (патологический гэмблинг). Всемирная организация здравоохранения. 2024. URL: https://icd.who.int/browse/2024-01/mms/ru#1041487064.
МКБ-11. 6С51: Расстройство вследствие пристрастия к компьютерным играм (патологический гейминг) / Всемирная организация здравоохранения. 2024. URL: https://icd.who.int/browse/2024-01/mms/ru#1448597234.
Gómez Galán J., Lázaro-Pérez C., Martínez-López J. Exploratory Study on Video Game Addiction of College Students in a Pandemic Scenario. Journal of New Approaches in Educational Research. 2021. Vol. 10(2). Pp. 330–346.
Brooks G. Gambling-related cognitive distortions : their associations, measurement, and utility to assess gamblification in video games : Thesis/Dissertation, PhD. Vancouver, Canada: University of British Columbia. 2023. URL: http://hdl.handle.net/2429/85453.
Sánchez-Adame L., Monroy-Rodríguez G., Mendoza S., Decouchant D., Mateos-Papis A. Framework for Ethically Designed Microtransactions in the Metaverse. IEEE Access. 2023. Vol. 11. Pp. 140687–140700.
Diaz C., Mtonga V. Exploring the effects of Gamblification on Esports Betting. Gambling and Risk Taking Conference : 18th International conference (Las Vegas, NV, USA, May 24, 2023). Las Vegas, USA: UNLV International Gaming Institute ; University of Nevada, Reno, Institute for the Study of Gambling and Commercial Gaming, 2023. URL: https://digitalscholarship.unlv.edu/gaming_institute/2023/May24/19/.
Bergman A. Gambling Addiction Statistics & Facts 2024. Quit Gamble. January 24, 2024. URL: https://quitgamble.com/gambling-addiction-statistics-and-facts/.
Gambling Disorder. Fact Sheets. Yale Medicine. URL: https://www.yalemedicine.org/conditions/gambling-disorder.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 А. Г. Бобкова, О. С. Семерак, В. В. Манзюк, В. В. Заборовський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.