Запахові торговельні марки: особливості набуття правової охорони
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.83.1.35Ключові слова:
право інтелектуальної власності, право промислової власності, засоби індивідуалізації, торговельні марки, охороноздатність торговельних марокАнотація
Дана стаття присвячена дослідженню аспектів які стосуються набуття правової охорони запаховими торговельними марками. Невпинний розвиток технологій зумовлює виникнення нових форм вираження засобів індивідуалізації на ринку надання послуг/реалізації товарів, якими сьогодні постають запахові торговельні марки. Наразі законодавство лише невеликої кількості країн передбачає можливість набуття правової охорони торговельними марками із такою формою вираження. Із подальшим розвитком технологій запровадження реєстрації подібних торговельних марок імовірно набуде тенденції поширення, оскільки, не виключено, що у майбутньому технології зможуть забезпечити належну передачу на відстані запаху, так само як декілька століть тому забезпечили передачу звуку та зображення. Проте, оскільки на сьогодні передача запаху на відстані із допомогою технологічних засобів не передбачена, перед законодавцем стоїть значна дилема стосовно забезпечення правової охорони запахових торговельних марок. Так як за загальним правилом для набуття правової охорони торговельна марка повинна мати своє відображення в реєстрі, постає питання як саме відобразити запахову торговельну марку в реєстрі таким чином, аби вона сприймалась однозначно та конкретно на рівні із іншими марками. Наявність даного аспекту обумовленого специфікою запахових торговельних марок закономірно породжує проблематику правової охорони торговельних марок такого виду.
Таким чином, проблематика правової охорони запахових торговельних марок здобула своє відображення у науковій правовій доктрині. Однак, відсутність однозначного підходу стосовно правової охорони запахових торговельних марок зумовлює необхідність здійснення подальших досліджень даного питання.
У статті досліджуються специфіка запахових торговельних марок, особливості набуття ними правової охорони, а також правові підходи, що забезпечують надання правової охорони запаховим торговельним маркам. У ході дослідження було, встановлено критерії щодо набуття правової охорони запаховими торговельними марками, розглянуто перспективи надання правової охорони таким маркам в Україні.
Посилання
Про охорону прав на знаки для товарів і послуг: Закон України від 15.12.1993 р. № 3689- XII: станом на 31 груд. 2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3689-12#Text (дата звернення: 07.06.2024).
Крижна В.М. Види торговельних марок. Теорія і практика інтелектуальної власності. 2008. № 1. С. 44–51. URL: http://www.ndiiv.org.ua/Files2/2008_1/4.PDF (дата звернення: 10.06.2024).
Штовба О.В. Товарний брендинг у маркетинзі та комунікативному менеджменті: навч. посіб. Вінниця: Вінн. нац. техн. ун-т, 2014. 92 с. URL: https://www.researchgate.net/publication/280873566_Tovarnij_brending_v_marketinzi_ta_komunikativnomu_menedzmenti (дата звернення: 10.06.2024).
Shuju F. New challenge on intellectual property: smell trademark. Advances in economics, business and management research. 2021. Volume 178. С. 465–468. URL: https://doi.org/10.2991/aebmr.k.210601.083 (дата звернення: 12.06.2024).
Lanham Act: Trademark Act of 1946 від 05.06.1946 р.: станом на 27 груд. 2020 р. URL: https://www.wipo.int/wipolex/en/legislation/details/21469 (дата звернення: 13.06.2024).
Proskey C.A. The supplemental register - what is it? How is the supplemental register different than the principal register? BROWNWINICKLAW. URL: https://www.brownwinick.com/insights/the-supplemental-register-what-is-it-how-is-the-supplemental-register-different-than-the-principal-register (дата звернення: 14.06.2024).
Decision Second Board of Appeal від 11.02.1999 р. у справі № R 156/1998-2. URL: https://www.copat.de/download/R0156_1998-2.pdf (дата звернення: 14.06.2024).
Schaal C. The registration of smell trademarks in europe: another EU harmonisation challenge. Lex e-Scripta Law Journal. 2003. URL: https://www.inter-lawyer.com/lex-e-scripta/articles/trademarks-registration-smell-eu.htm#_ftnref20 (дата звернення: 14.06.2024).
Trade Marks Act 1994: від 21.07.1994 р.: станом на 31 груд. 2023 р. URL: https://www. legislation.gov.uk/ukpga/1994/26 (дата звернення: 14.06.2024).
Decision European Court of Justice від 12.12.2002 р. у справі № C-273/00. URL: https://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=47585&pageIndex=0&doclang=EN&mo de=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=3578602 (дата звернення: 15.06.2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 В. С. Сазонов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.