Правове регулювання реклами (цивілістичний аспект)
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2023.78.1.35Ключові слова:
реклама, , цивільно-правове регулювання реклами, інтернет-реклама, рекламні послуги, рекламні відносини.Анотація
Стаття присвячена аналізу наукових підходів щодо визначення поняття реклами. Розкрито спец- ифіку державного регулювання реклами. Проведено аналіз чинного українського законодавства в даній сфері.
В сучасних умовах економіки потрібно визначити алгоритм введення бізнесу та перспективу того чи іншого підприємства (задля вдосконалення маркетингової компанії). Дана проблема обумовлюєть- ся тим, що аналіз конкурентоспроможності будь-якої сфери діяльності можна здійснити за допомогою чітко визначеної стратегії щодо просування реклами. Тобто, вибір найбільш вдалого варіанту реклами посилить конкуренцію серед вітчизняних підприємств та надасть шансу досягнути поставлених стра- тегічних цілей.
У 2023 році рекламу можна описати, як активний вплив на ринок. Суб’єкт буде зацікавлений у рекламі, коли присутнє активне створення та стимулювання попиту на той чи інший товар або навіть послугу. Адже, значну роль в теперішньому цивільному праві відіграють правовідносини з надання послуг, як виробничі (матеріальні: виробництво, зберігання, продаж, споживання) так і невиробничі (нематеріальні: продаж – одночасне виробництво і споживання), у нашому випадку яскравим при- кладом буде розміщення реклами. Широке розповсюдження реклами здійснюється за допомогою со- ціальних мереж, але законодавча адаптація даного питання не достатньо врегульована в наш час. Дана проблематика у цивільній сфері породжує численні дослідження.
З метою підвищення ефективності управління рекламою, з точки зору цивілістики, автором пода- но визначення поняття реклами в об’єктивному розумінні та спосіб сприйняття споживачем даного явища та наслідок використання реклами. Регулювання на законодавчому рівні такі об’єкти, як тран- закції, які здійснюються за допомогою суб’єктами інтернет-реклами не врегульовані (звідси виникає питання про відсутність механізмів контролю та відповідальність за здійснення даних операцій). Та- кож існує проблема специфіки цивільно-правового захисту споживачів, які створюють дану рекламу або використовують її (у тому числі об’єкти інтелектуальної власності у сфері реклами). Виникає питання про розроблення, як і у зарубіжній правовій системі широкого нормативного регулювання реклами у мережі інтернет (задля отримання ключового результату бізнесу та для захисту індивіду- алізації господарської діяльності).
Доведено необхідність додаткового регулювання діяльності таких рекламних відносин в мережі Інтернет, як giveaway.
Доведено, поняття предмету рекламного договору, його класифікація та права замовника на рекламу
Посилання
Мамчур Л.В. Правове регулювання реклами (цивілістичний аспект): автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03; Львівський національний ун-т ім. Івана Франка. Львів, 2006. 20 с.
Олійник А.Ю., Лисенкова О.О. Наукові та нормативні джерела дослідження правового регулю- вання реклами в Україні та країнах Європейського Союзу. Юридичний науковий електронний журнал. № 8. 2020. С. 39–42.
Закон України «Про рекламу». Відомості Верховної Ради України. 1996. № 39.
Цивільний кодекс України від 16.01.2003 № 435-IV. Відомості Верховної Ради України. 2003. № 40–44. Ст. 356.
Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні: Закон України від 16.11.1992 р. Відомості Верховної Ради України. 1993. № 1. Ст. 1.
Про телебачення й радіомовлення: Закон України від 21.12.1993 р. Відомості Верховної Ради України. 1994. № 10. Ст. 43.
Збрик Д.О. Реклама та її правове регулювання в Україні: диплом. робота за освіт.-кваліф. рів- нем «магістр»: спец. 8.03040101 – правознавство магістр. програма – правознавство. Терно- піль, 2017. 102 с.
Романенко Л.Ф. Інтернет-реклама: її види та інструменти. Соціально-економічні проблеми су- часного періоду України. Київ. 2017. Вип. 1. С. 71–73.
Левченко А.О. Правова природа електронної реклами та проблеми правового регулювання її створення, обігу і охорони. Часопис Київського університету права. 2014. № 1. С. 363–366.
Ясечко С.В. Правове регулювання «giveaway». Проблеми цивільного права та процесу. Харків, 2019. С. 226–228.
Федорова Н. Реклама як об’єкт авторського права. Теорія і практика інтелектуальної влас- ності. 2022. Вип. 2. С. 33–38.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 К.Г. Попович
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.