Муніципальне співробітництво як складова механізму реалізації культурних прав
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2023.78.1.16Ключові слова:
територіальна громада, муніципальні права, культурні права людини, місцеве самоврядування, співробітництво територіальних громад, договір про співробітництво територіальних громад, воєнний стан.Анотація
У статті автор досліджує муніципальне співробітництво як один зі шляхів покращення стану на- дання послуг населенню, зокрема освітніх послуг, послуг у сфері культури, як елемент механізму створення умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного громадянина через систе- му багатопрофільної, різнорівневої дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, забез- печення доступності, безоплатності та обов’язковості освіти для всіх, хто її потребує, формування якісного інформаційно-освітнього простору, забезпечення в межах визначених законодавством прав громади в сфері освіти, культури, збереження та популяризації національного і культурного надбання, створення конкурентоспроможного освітнього та мистецького середовища задля розвитку культури та надання населенню якісних послуг шляхом реалізації договорів про співробітництво (додаткових договорів про приєднання до співробітництва), виконання відповідних державних і місцевих про- грам, через мережу комунальних підприємств, установ і закладів для задоволення потреб та інтересів територіальних громад.
У статті аналізуються поняття та сутність муніципального співробітництва як необхідного елемен- та механізму реалізації культурних прав на рівні громади та звернуто значну увагу питанням пошуку шляхів ефективного використання різноманітних форм співробітництва на місцевому рівні, зокрема в умовах воєнного стану.
Напрацьовані практичні рекомендації щодо підвищення ефективності муніципального співробіт- ництва у сфері реалізації культурних прав на рівні громади шляхом відповідного кадрового забезпе- чення, зокрема залучення фахівців (проєктних менеджерів); поінформованості на рівні громад про різноманітні форми такого співробітництва в культурній сфері, широкої комунікації не лише сільсь- ких, селищних, міських голів, а й інших посадових осіб органів місцевого самоврядування з депу- татським корпусом місцевих рад, активною частиною громади, насамперед молоддю, громадськими організаціями, тощо; наявності мінімально достатніх фінансових, матеріальних та інфраструктурних ресурсів для започаткування співробітництва і пошуку додаткових джерел фінансування, зокрема по- забюджетних; забезпечення принципу правонаступності щодо виконання умов договорів про спів- робітництво, що були укладені між громадами за участі голів та рад громад попередньої каденції; врахування можливих форм співробітництва у стратегічних планах розвитку територіальних громад, зокрема й співробітництва з громадами країн ЄС.
Посилання
Про співробітництво територіальних громад: Закон України від 17 червня 2014 року (в редак- ції від 04.04.2023 р.). URL: https://zakon.rada.gov.ua.
Глазов О.М. Удосконалення співробітництва територіальних громад: дис… доктора філософії: 281. Полтава. 2023. 228 с.
Європейська Хартія місцевого самоврядування від 15 жовтня 1985 року. URL: https://zakon. rada.gov.ua.
Європейська стратегія інновацій та доброго врядування. URL:https://www.slg-coe.org.ua/wp- сontent/uploads/2015/05/Strategy_for_Innovation.pdf.
Левенець А.В. Нормативно - правові гарантії муніципальних прав людини в Україні. Правова держава. 2018. № 29. С. 30–35.
Баймуратов М.О. Феноменологія муніципальних прав людини. Місцеве самоврядуван- ня та регіональний розвиток в Україні. 2013. № 1. С. 52–56. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ mcrru_2013_1_20
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Л.В. Дробуш
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.