Інформаційна культура як складова формування державної політики у сфері фахової передвищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2022.75.1.42Ключові слова:
фахова передвища освіта, інформаційна культура, державна політика, формування і реалізація, завдання, здобувачі фахової передвищої освітиАнотація
Сучасний етап розвитку суспільних відносин вирізняється стрімкою активізацією цифрових (інформаційних) технологій. Інтенсивний поступ науки й технологічний прогрес стали основними ознаками новітнього суспільства. Використання цифрових технологій дало поштовх процесам перетворень у суспільстві – інформаційній трансформації суспільних відносин, що виражено в застосуванні сучасних цифрових технологій у різноманітних сферах діяльності людини. Освіта набуває в інформаційному суспільстві нових рис, нового значення.
Відзначено, що перспективність використання у майбутньому спеціалістами можливостей інформатизації, можливість спілкування в “он-лайн” режимі, використання автоматизованих пошукових та довідкових правових систем та електронних баз даних правової інформації викликає необхідність дослідження інформаційної культури як складової державної політики у сфері фахової передвищої освіти.
Стаття присвячена висвітленню тих змін, які формують нові відносини в суспільстві, та показує важливість формування інформаційної культури та її вплив на реалізацію державної політики у сфері фахової передвищої освіти.
Наголошено, що успішне виконання завдань в будь якій сфері виробництва залежить також і від інформаційної культури фахівців, що полягає у знанні, умінні користуватися всією сукупністю правових засобів роботи з інформацією під час виконання службових обов'язків у межах компетенції, встановленої законом та іншими правовими актами. Констатовано, що сьогодні керівник, спеціаліст високого рівня, зобов’язаний працювати з комп’ютером, використовувати можливості інформаційних систем та працювати з великими масивами інформації.
Запропоновано, при реалізації державної політики у сфері фахової передвищої освіти необхідно серйозну увагу приділити формуванню інформаційної культури. Крім того при підготовці спеціалістів у закладах фахової передвищої освіти однією з обов’язкових дисциплін повинна стати – ”Інформаційна культура”.
Посилання
Петришин О. В., Гиляка О. С. Права людини в цифрову епоху: виклики, загрози та перспективи. Вісник Національної академії правових наук України. 2021. Т. 28. № 1. С. 15–23. doi: 10.37635/jnalsu.28(1).2021.15-23
Європа на шляху до інформаційного суспільства: матеріали європейської Комісії 1994 – 1995рр. Укладачі В.Павлович, А Цвігну. К.: ДКЗІ. 2000. 235с.
Делор Жан. Сокрытое сокровище . UNESCO, 1996. 53 с.
Про фахову передвищу освіту : Закон України від 6 червня 2019 року.№ 2745-VIII. станом на 24.10.2022р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19?find=1&text=%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80#Text ()
Новицька Н.Б. Організаційно-правові аспекти інформаційної культури в управлінській діяльності : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.07. Ірпінь, 2007. - 205 с.
Цимбалюк В.С. Інформаційна культура. навчальний посібник. Ірпінь: Національний університет ДПС України. 2007. 254с.
Бєляков К.І. Інформатизація в Україні : проблеми організаційного, правового та наукового забезпечення. Монографія. К.: КВІЦ, 2008. 576 с.
Новицька Н.Б. Критерії становлення і формування інформаційної культури в Україні. Науковий вісник НА ДПС України. № 5 (27) 2004. С. 226-231.
Новицька Н.Б. Інформаційна культура в управлінській діяльності. Науковий вісник НАДПС України. 2005. № 3 (30). С. 187-192.
Сопілко І. М. Сучасні інтерпретації інформаційно-правової культури як парадигмальні дороговкази державної інформаційної політики. Юридичний вісник. 2014. № 2. С. 55-63.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.