Деякі питання захисту соціально-економічних прав осіб, які відбувають покарання у сфері виконання покарань України

Автор(и)

  • Я. Ліховіцький Доктор юридичних наук, доцент кафедри кримінального права та процесу, юридичного факультету, ДВНЗ «Ужгородський національний університет» Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-8537-2676

DOI:

https://doi.org/10.24144/2307-3322.2022.72.58

Ключові слова:

фінанси, господарська діяльність, підприємство, установа виконання покарань, економіка, персонал, позбавлення волі на певний строк, обмеження волі

Анотація

В статі піддано аналізу зміст господарської діяльності підприємств установ виконання покарань України як одного із джерел фінансування сфери виконання покарань та напрямів виправно-ресоціалізаційного процесу засуджених у колонії і виправних центрах.

Це один із проблемних (правових) аспектів, що в тому числі впливає й на фінансово-економічне становище підприємств установ виконання покарань, а також у цілому – на рівень та ефективність господарської діяльності Державної кримінально-виконавчої служби (ДКВС) України, доходи від якої виступають додатковим джерелом фінансування цієї системи поряд з витратами, що визначаються на утримання органів та установ виконання покарань у Державному бюджеті України. Включення доходів від праце-використання засуджених до додаткових джерел фінансування Державної кримінально-виконавчої служби України. Вагома економічно проблема полягає в тому що Державної кримінально-виконавчої служби України фінансується з Державного бюджету щорічно тільки на 40%, даний стан недофінансування тягне за собою багато чинників таких як забезпечення законних прав засуджених осіб до відбування покарання в установах виконання покарання, неякісне лікування хворих осіб які позбавлені волі, відсутність профілактики та попередження захворюваності серед ув’язнених осіб в установах виконання покарання, низька ефективність проведення заходів з профілактики захворюваності, також відсутність спеціальних медикаментів та препаратів для ефективного забезпечення охорони здоров’я ув’язнених. Державна кримінально-виконавча служба України для проведення заходів щодо виправлення та ресоціалізації засуджених осіб до позбавлення волі в установах виконання покарань, дане питання досліджено недостатньо, що, в свою чергу, впливає й на стан оперативно-службової та фінансово-господарської діяльності органів та установ виконання покарань та обумовлює актуальність, теоретичне та практичне значення цієї наукової статті.

Посилання

Кримінально-виконавчий кодекс України. прийнятий 11 липня 2003 року. Відомості Верховної Ради України. 2004. № 3-4. Ст. 21.

Науково-практичний коментар Кримінально-виконавчого Кодексу України. А. П. Гель, О. Г. Колб, В. О. Корчинський та ін. за заг. ред. А. Х. Степанюка. Київ : Юрінком Ін-тер, 2008. 496 с.

Конопельський В. Я. Диференціація та індивідуалізація виконання покарання у виді позбавлення волі: поняття, зміст, реалізація у кримінально-виконавчій діяльності України: Монографія. В.Я. Конопельський. Одеса: ОДУВС, 2014. 474 с.

Про внесення змін до Кримінально-виконавчого кодексу України щодо адаптації правового статусу засудженого до європейських стандартів Електронний ресурс. Закон України від 8 квітня 2014 року. URL: http://zakon2.rada.gov.ua.

Про ліквідацію територіальних органів управління Державної пенітенціарної служби та утворення територіальних органів Міністерства юстиції. постанова Кабінету Міністрів України від 18 травня 2016 р. № 348. Офіційний вісник України. 2016. № 44. Ст.86.

Про Основні напрями реформи кримінально-виконавчої системи в Українській РСР. Електронний ресурс. Постанова Кабінету Міністрів Української РСР від 11 липня 1991 р. № 8. URL: www.rada.gov.ua.

Аваков А. Б. Ленін з нами? Харків. Фоліо, 2017. 157 с.

Информационный бюллетень Главного управления исполнения наказаний МВД Украины. Киев. ГУИН МВД Украины, 1992. 28 с.

Оперативно-служебная деятельность предприятий уголовно-исправительной си-стемы : Информ. бюл. Киев. ГУИН МВД Украины, 1992. № 2. 39 с.

Оперативно-служебная и производственно-хозяйственная деятельность учрежде-ний уголовно-исполнительной системы. Информ. бюл. Киев. ГУИН МВД Украины, 1993. № 9. 48 с.

Оперативно-служебная и производственно-хозяйственная деятельность учрежде-ний уголовно-исполнительной системы за 1993 г. Информ. бюл. Киев . ГУИН МВД Украи-ны, 1994. № 10. 88 с.

Конституція України. прийнята 28 червня 1996 р. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30. Ст. 141.

Виправно-трудовий кодекс України. станом на 10 грудня 1996 р. Упоряд. Фаре-нюк С. Я., Корчинський В. О., Руднік В. І. та ін. Київ. НВТ «Правник», 1996. 64 с.

Оперативно-службова і виробничо-господарська діяльність установ кримінально-виконавчої системи у 1997 році. Інформ. бюл. Київ. УВП МВС України, 1998. № 20. 113 с.

Оперативно-службова і виробничо-господарська діяльність установ кримінально-виконавчої системи у 1998 році. Інформ. бюл. Київ. Державний департамент України з пи-тань виконання покарань, 1999. № 2. 83 с.

Про утворення Державного департаменту України з питань виконання покарань. Указ Президента України від 22 квітня 1998 року № 344/98. Урядовий кур’єр. 1998. № 82-83. 30 квіт.

Про повне виведення Державного департаменту України з питань виконання покарань з підпорядкування МВС України. Указ Президента України від 11 березня 1999 року. Офіційний вісник України. 1999. № 11. Ст. 24.

Оперативно-службова та виробничо-господарська діяльність органів і установ ви-конання покарань у 1999 році. Інформ. бюл. Київ. ДД УПВП, 2000. 84 с.

Про Державну кримінально-виконавчу службу України. Закон України від 23 черв. 2005 р. Офіційний вісник України. 2005. № 30. Ст. 121.

Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади. Указ Президента України від 9 грудня 2010 року. Офіційний вісник України. 2010. № 94. Ст. 3334.

Запобігання злочинам, що вчиняються персоналом Державної кримінально-виконавчої служби в Україні у сфері виконання покарань. Монографія. А. В. Савченко, Я. О. Ліховіцький, О. Г. Колб та ін. за заг. ред. д. ю. н. проф. член-коресп. НАПрУ Коваленка В. В. Луцьк. ПРАТ «Волинська обласна друкарня», 2017. 526 с.

Заступник міністра юстиції Чернишов. Дуже «компетентна» Рада ухвалила «закон Савченко» і швидко скасувала. Може тому, що всі, хто треба, вийшли. URL: http://gordonua.com/ukr/publications/-zastupnik-ministra-justitsiji-chernishov-kompetentna-rada-uhvalila-zakon-savchenko-i-shvidko-skasuvala-mozhe-tomu-shcho-vsi-hto-treba-vijshov-216570.html.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-27

Номер

Розділ

Розділ 8. Кримінальне право та кримінологія; кримінально-виконавче право