Дорожньо-транспортні пригоди як наслідок користування засобами мобільного зв’язку: зарубіжний та національний досвід запобігання
DOI:
https://doi.org/10.24144/2307-3322.2021.67.45Ключові слова:
«hands-free», ручний режим, штраф, штрафні бали, заборонаАнотація
Стаття присвячена аналізу нормативно-правових актів таких країн, як Україна, Аргентина, Бразилія, Індія, Туреччина, Ірландія, Великобританія, Іспанія, Італія, Німеччина, Данія, Швеція, Нідерланди щодо питання користування засобами мобільного зв’язку під час керування транспортними засобами. Автор звертає увагу на те, що в Україні, нормативно-правове регулювання правил користування засобами мобільного зв’язку під час водіння відображено в ПДР і КУпАП, якими не передбачена заборона користування ними в режимі «hands-free». Встановлено, що законодавством Аргентини, Бразилії, Індії, Туреччини, Ірландії закріплені жорсткі правила щодо вищезгаданого питання, а саме: категорично забороняють водіям під час керування, користуватись телефонами не лише в ручному режимі, а й в режимі «hands-free». Не зважаючи на це ці країни входять в топ 100 за рівнем смертності від дорожньо-транспортних пригод.
До країн з «найбезпечнішою ситуацією» на дорогах належать: Великобританія, Іспанія, Ірландія, Італія, Німеччина, Данія, Швеція, Нідерланди. Саме законодавством цих країн передбачена можливість водія користуватися засобами мобільного зв’язку за кермом в режимі «hands-free», але встановлені великі штрафи, нарахування штрафних балів, закріплені права і обов’язків не лише водіїв, а і інших учасників дорожнього руху, наприклад пасажирів, пішоходів.
За результатами аналізу національного та міжнародного законодавства щодо регулювання питання користування засобами мобільного зв’язку за кермом встановлено: стримуючим фактором для невикористання засобів мобільного зв’язку під час керування автомобілем є великі штрафи, система нарахування штрафних балів, які можуть позбавити водія водійського посвідчення пожиттєво; необхідною умовою є організація соціальних кампаній із залученням до них не лише ЗМІ та соціальних мереж, а й інших суб’єктів, пов’язаних із забезпеченням дорожнього руху, а саме: страхових кампаній, автокорпорацій, автошкіл, тощо.
Посилання
Global status report on road safety 2018. Url: https://www.who.int/publications/i/item/9789241565684.
Following the request of the United Nations General Assembly, on November 22, 2017 Member States reached consensus on 12 global road safety performance targets. Url: http://www.who.int/violence_ injury_prevention/road_tra¬c/road-safety-targets/en/.
Про схвалення Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2024 року: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2020 р. № 1360-р. Верховна Рада України. Url: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1360-2020-%D1%80#Text.
Доненко В.В., Гаркуша В.В. Безпека дорожнього руху в наукових працях українських вчених: посіб. / Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ. Дніпропетровськ: ДДУВС, 2011. 112 с.
NHTSA: Distracted Driving. Url: https://www.nhtsa.gov/risky-driving/distracted-driving.
Argentina no cambió las normas por uso de celular al conducir en septiembre de 2021: Chile lo hizo. Url: https://factual.afp.com/http%253A%252F%252Fdoc.afp.com%252F9P46DP-1.
O que a legislação diz sobre usar o celular enquanto dirige? Url: https://icetran.com.br/blog/legislacao-sobre-usar-o-celular-enquanto-dirige/.
Lei 9.503/97 com os pontos substituídos pela lei 14.071/20. Url: https://dhg1h5j42swfq.cloudfront.net/2021/01/11120314/codigo-de-transito-atualizado-lei-14-071-20-para-prf-2021.pdf.
Distracted driving in india a study on mobile phone usage, pattern & behaviour. Url: http://savelifefoundation.org/wp-content/uploads/2017/04/Distracted-Driving-in-India_A-Study-on-Mobile-Phone-Usage-Pattern-and-Behaviour.pdf.
Driving With Mobile Phone Still The Top Traffic Violation. Url: https://www.renewbuy.com/articles/responsible-driving/driving-with-mobile-phone-still-the-top-traffic-violation/.
2021-yili-trafik-idari-para-ceza-rehberi. Url: http://www.trafik.gov.tr/kurumlar/trafik.gov.tr/03-Mevzuat/2021-yili-trafik-idari-para-ceza-rehberi.pdf.
Trafikte Telefon Kullanma Cezası Sorgulama. Url: https://yolcu360.com/blog/2020-trafikte-telefonla-konusma-cezasi-ve-sorgulamasi/.
Texting while driving can lead to jail time in Ireland. Url: https://europe.autonews.com/article/20140513/ANE/140519981/texting-while-driving-can-lead-to-jail-time-in-ireland.
Sanciones: multas por hablar por el móvil al volante. Url: https://www.fundacionmapfre.org/educacion-divulgacion/prevencion/prevencion-accidentes-mayores/multa-hablar-movil-conducir/.
Codice della strada, approvato il testo base. Url: https://www.ansa.it/canale_motori/notizie/attualita/2019/05/13/codice-strada-in-autostrada-anche-con-120-di-cilindrata_59f2ab6e-18d1-4a77-909f acdb7137c51e.html.
Schweden führt Handyverbot am Steuer ab 1. Februar ein. Url: https://presse.adac.de/meldungen/adac-ev/recht/handyverbot-im-ausland.html.
Elektronische Geräte/Mobiltelefon im Straßenverkehr. Url: https://www.burhoff.de/veroeff/aufsatz/zap_F9_S987.htm.
Про Правила дорожнього руху: Постанова Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306. Верховна Рада України. Url: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1306-2001-%D0%BF#Text.
Кодекс України про адміністративні правопорушення: Закон України від 07.12.1984 р. № 8073-X. Дата оновлення: 27.04.2021. Url: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Uzhhorod National University Herald. Series: Law
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.