АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕЗАКОННЕ ВИКОРИСТАННЯ НАЙМЕНУВАННЯ ТА ОЗНАК НАЛЕЖНОСТІ ДО НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • О.Г. Розгон кандидат юридичних наук, доцент кафедри адміністративного права, процесу та адміністративної діяльності Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2307-3322.2021.65.47

Ключові слова:

незаконне використання, Національна поліція, ознаки належності, комунальне підприємство, адміністративна відповідальність, орган місцевого самоврядування

Анотація

Стаття присвячена висвітленню сутності та особливостей незаконного використання найменування та оз-
нак належності до Національної поліції України, як підстави для настання адміністративної відповідальності.
Встановлено, що незважаючи на поширення правопорушень, передбачених статтею 184-3 Кодексу України
про адміністративні правопорушення, судова практика в таких справах відсутня. Таким чином великі обсяги
штрафних санкцій лишаються декларативними. Визначено можливі причини незадовільного стану механіз-
му притягнення до адміністративної відповідальності в справах про незаконне використання найменування
та ознак належності до Національної поліції України. Наголошено, що до ознак належності до Національної
поліції України відносяться: символіка поліції, однострій поліцейських, спеціальні звання, відомчі відзнаки,
спеціальний жетон та службове посвідчення поліцейського. Звернуто увагу на те, що дії осіб, які виглядають
як поліцейські, але по суті не являються ними, можуть викликати широкий суспільний резонанс, адже насе-
лення може не знати хто саме перед ними. Внаслідок цього формуванню позитивного іміджу поліції може
бути завдано суттєвої шкоди. Зроблено висновок, що поточна ситуація, яка склалася навколо незаконного
використання найменування та ознак належності до Національної поліції України потребує виправлення.
Запропоновано затвердити єдиний стандарт і упорядкувати утворені органами місцевого самоврядування
комунальні підприємства (громадські об’єднання, суб’єкти охоронної діяльності), призначені для підтримки
правопорядку та виконання встановлених місцевою владою норм і правил. Вказано на доцільність допов-
нення положення статті 184-3 «Незаконне використання найменування та ознак належності до Національної
поліції України» положенням, що адміністративна відповідальність настає за незаконне використання двох
і більше ознак належності до поліції.

Посилання

Про Національну поліцію: Закон України від 02.07.2015 № 580-VIII. Урядовий кур’єр від 12.08.2015. № 146.

Кодекс України про адміністративні правопорушення: Закон України від 07.12.1984 р. № 8073-Х. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show /80731-10 (дата звернення 30.06.2021).

Статут КП ВМР Муніципальна поліція. URL: https://www.vmr.gov.ua/MunicipalEnreprise/ContentLibrary/4a916ccc-6413-4c8a-96e9-cd7676936816/1/СТАТУТ.pdf (дата звернення 30.06.2021).

Вінницька муніципальна поліція патрулюватиме місто на велосипедах. URL: http://vinnitsaok.com.ua/archives/214060 (дата звернення 30.06.2021).

Громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Муніципальна поліція» м. Києва (25958945). URL: https://ring.org.ua/edr/uk/company/25958945 (дата звернення 30.06.2021).

У Ковелі запрацює відділ муніципальної варти. URL:http://www.kovelrada.gov.ua/news-10693.html (дата звернення 30.06.2021).

У Києві патрульні спіймали авто і водія, замаскованих під поліцію. URL: https://www.pravda.com.ua/news/2019/12/11/7234588/ (дата звернення 30.06.2021).

Навіщо меру Києва муніципальна поліція і чи потрібно її запроваджувати. Пояснюють експерти. URL:https://hmarochos.kiev.ua/2019/12/12/navishho-meru-kyyeva-munitsypalna-politsiya-i-chy-potribno-yiyi-zaprovadzhuvaty-poyasnyuyut-eksperty/ (дата звернення 30.06.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-25

Номер

Розділ

Розділ 7. Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право