ПОДАТОК НА НЕРУХОМЕ МАЙНО, ВІДМІННЕ ВІД ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

Автор(и)

  • Т. Бжезіцький Кандидат наук (доктор реабілітації) Асистент кафедри адміністративного права, юрисконсульт, Університет Миколи Коперника в Торуні, Факультет права та адміністрації, Україна
  • П. Корнєєв Студент з питань податкового консультування Університет Миколи Коперника в Торуні, Факультет права та адміністрації, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2307-3322.2021.65.38

Ключові слова:

місцевий бюджет, Польща, база оподаткування, об’єкт

Анотація

В дослідженні розглянуто, механізм оподаткування нерухомого майна. Детально проаналізовано ниніш-
ній стан справ з їх функціонуванням в Україні. Досліджено також проблеми нормативно-правового харак-
теру. Описано також головні ознаки, котрими характерний даний податок, як в українському законодавстві,
так і в польському. Додатково аналізується доцільність реформування бази оподаткування в українському
законодавстві. Проаналізовано досвід зарубіжної країни, та проведено паралель до функціонування даного
податку в Польщі, як приклад, однієї з європейських економічно розвинених країн. В даному опрацюванні
основну увагу приділено податку на нерухоме майно. Впровадження податку на нерухоме майно в Україні
пройшло важкий шлях. Автори підкреслюють, що становлення та глобальний розвиток, не є можливий без
соціально-економічного розвитку країни. На думку авторів, розвиток повинен починатись з міст, а саме з
ефективного формування джерел місцевих бюджетів. Оскільки, саме фінансові ресурси міст мають безпо-
середній вплив на вирішення соціальних та економічних проблем. Проблема дефіциту фінансових ресурсів
міст, є досить частою проблемою, котра побутує на теренах України. Тому вважаємо за потрібне, звернути
увагу на європейську практику країн, котрі раціонально підходять до питання перерозподілу доходів, за
допомогою тих, чи інших ставок податку, або ж за допомогою застосування пільг передбачених законодав-
ством. Зі статистичних даних виникає, що податок на нерухомість впроваджений в близько 130 країнах, тим
самим, забезпечує вагому частину надходжень до бюджету. Дослідження написане з використанням опи-
сового методу на основі судової практики адміністративних судів, а також літератури з податкового права.

Посилання

Шкільова Н. В. До питання про місце податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в податковій системі: порівняльно-правовий аспект. Держава та регіони. Сер.: Право. 2013. No 1. С. 119–122.

Дулько А. М. Становлення і розвиток оподаткування нерухомого майна в Україні. Ірпінь, 2017. 207 с.

Мазурова А. Киричик В. Введення податку на нерухомість в Україні: проблеми і перспективи. URL: http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=64649 (дата звернення 27.06.2021).

Крючкова Н. М. Проблеми впровадження в Україні податку на нерухомість, від- мінну від земельної ділянки. Науковий вісник: Фінанси, інвестиції. 2014. No 1. 40–44.

Логвін В.С. ПОНЯТТЯ НЕЖИТЛОВОГО ПРИМІЩЕННЯ ЯК ОБ’ЄКТА ЦИВІЛЬНИХ ПРАВ. URL: http://kul.kiev.ua/images/chasop/2013_2/196.pdf (дата звернення 21.06.2021).

Попова В., Купалова І. Нерухомість у юридичних осіб. URL:http://www.visnuk.com.ua/uk/publication/100007072-nerukhomist-u-yuridichnikh-osib?fbclid=IwAR1O47kSrq2iq_hgAv7nMz7kzGn8PeegZ3jaUw1oUWGGV1gwy17a72lXZ5Y

П. Боршовський, К. Стельмащик, П. Боршовський, Коментар до Закону про місцеві податки та збори. Місцеві податки та збори. Сільськогосподарський податок. Лісовий податок. Коментар, Варшава, 2016, ст. 2.

K. Radzikowski, Glosa do wyroku WSA we Wrocławiu z dnia 13 grudnia 2006, I SA/Wr 1368/06, FK 2008, nr 12, s. 75.

L. Etel [w:] Podatek od nieruchomości. Komentarz, Warszawa 2012, 10. R. Dowgier, L. Etel, G. Liszewski, B. Pahl, R. Dowgier, L. Etel, G. Liszewski, B. Pahl, Podatki i opłaty lokalne. Komentarz, Warszawa 2020.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-25

Номер

Розділ

Розділ 7. Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право