ПРОЕКТУВАННЯ ЗАХОДІВ З ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • О.В. Федик кандидат економічних наук в.о. доцента кафедри менеджменту ім. проф. Є.В. Храпливого Львівського національного аграрного університету, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2307-3322.2021.63.36

Ключові слова:

аграрна продукція, стратегія, конкурентоспроможність, підприємство, якість, маркетинг

Анотація

Функціонування підприємств можливе при забезпеченні конкурентоспроможності виробленої підприємствами продукції, особливо актуальним це є для різноманітних форм власності аграрних підприємств, оскільки саме їх господарська діяльність та відповідно, вироблена ними продукція являється одним з найважливіших стратегічних векторів розвитку економіки України. Надзвичайно важливим є проектування заходів, які основані на стратегічному підході, та при застосуванні яких стане можливим підвищити конкурентоспроможність продукції аграрних підприємств що забезпечить їм високу економічну ефективність господарської діяльності та надасть можливість посісти провідні конкурентні позиції в довгострокових перспективах.

Найефективнішими стратегіями забезпечення конкурентоспроможності аграрної продукції буде застосування стратегій мінімізації витрат, диференціації та фокусування. Собівартість аграрної продукції можливо знизити за допомогою впровадження енергозберігаючих та прогресивних технологій виробництва; застосування найефективніших форм організації виробництва та розширення масштабів виробництва; покращення матеріально-технічного забезпечення та ін.

Стратегію диференціації пропонуємо застосовувати при обмеженні земельних або матеріальних ресурсів пропонуючи послуги чи товари, які за споживчими характеристиками на ринку не мають аналогів, реалізувати яку можливо за допомогою виробництва продукції із високоякісними споживчими характеристиками аніж в потенційних конкурентів, такими як: продукція кращої якості; екологічно-чиста продукція; продукція із покращеними смаковими якостями чи властивостями та ін. При застосуванні ж стратегії фокусування потрібно робити акцент на удосконаленні окремого виду продукції або каналу її реалізації, виробляючи  продукцію вузької спеціалізації, яка спрямована на окремий сегмент споживачів або формування інноваційних каналів  її реалізації. Особливу увагу слід приділяти підвищення якості продукції аграрних підприємств та впровадженню вдало розроблених маркетингових стратегій. Застосування усіх вище перелічених заходів дозволить підвищити конкурентоспроможність продукції аграрних підприємств що забезпечить конкурентоспроможність підприємств в цілому.

Посилання

Євчук Л.А. Теоретичні аспекти розвитку конкурентоспроможності підприємств в агропромисловому виробництві. Економіка АПК. 2015. №8. С.125.

Куденко Н.В. Маркетингові стратегії фірми: монографія. Київ : КНЕУ. 2002. 245 с.

Портер Майкл. Конкуренция.: Пер. с англ. Москва: Издательский дом "Вильямс", 2005. 608 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-09

Номер

Розділ

Розділ 6. Земельне право; аграрне право; екологічне право; природоресурсне право